dissabte, de desembre 31, 2005

La línia orbital, més aviat

Els mapes són del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

Acabem l'any amb una altra molt bona notícia, ja anunciada i comentada aquí, sobre la ferma decissió del Govern de la Generalitat a favor de la lína orbital ferroviària que uniria els municipis de la segona corona metropolitana, de Mataró a Vilanova. La notícia, però, és que la nova línia podria entrar en funcionament el 2016.

Això, entre d'altres coses, obligarà l'Ajuntament a continuar amb la política urbanística i de mobilitat que permeti acollir el gran repte de, per un cantçó, situar el ferrocarril al centre de la ciutat, amb diverses parades, i, per l'altra, d'aprofitar el potencial que significa aquesta gran aposta per la interconnexió de la perifèria més activa (en creixement econòmic, etc.) de l'àrea més potent del sud d'Europa. I el més important, que sigui alternatiu al vehicle privat que, com a consumidor d'espai i d'energia, i generador de gasos, ha de veure limitat el seu ús en el futur. Almenys en el creixement que pota fins avui.

La notícia diu que el Departament que lidera el conseller Nadal (després de la Llei de Barris i d'això, la ciutat li haurà de fer un monument) calcula que el tren orbital servirà directament una població de més de 870.000 persones i preveu que la utilitzaran uns 16 milions de viatgers a l’any.

Feliç any 2006

6 comentaris:

Joaquim ha dit...

Ramón...encara no he començat la celebració de Cap d' Any ( ho dic per allò d'escriure amb una copa de més !) ,però amb aquest anunci de línia orbital, amb la del futur eix transversal ferroviari, etc, etc, ...ja no sé si ens desitges feliç 2006, 2016 o 2026.
I és que els polítics sou com els Reis Mags. Tot és possible i ara com els signes del temps...ràpid, ràpid.
De bon rotllo, Bon Any i gràcies per les lectures que permet el seguir el teu bloc.

Ramon Bassas ha dit...

Benvolguts,

Sí, ja sé que costa d'entendre que es faci (relativament) ràpid, però les projeccions sobre la mobilitat a l'àrea de Barcelona preenten unes dades alarmants i que, en cas de produir-se, afectarien també a l'economia del conjunt.

En un altre ordre de coses, sempre penso que sort que no es va soterrar la línia de tren actual al seu tram per Mataró, com proposava un candidat de CiU. L'"enterrament" d'aquella fortuna no ens permetria de plantejar-nos aquests reptes...

Bé, deixem que el temps enterri el passat i distigem-nos un venturós any 2006 (i 2016 si voleu).

Anònim ha dit...

Si a tots els consellers de la Gene que han fet molt per Mataró els haguèssim de fer un monument....
Per cert ho lidera el Departament d'en Nadal, però és una opció de tot el Govern oi?

Ramon Bassas ha dit...

Efectivament, és un pla del conjunt del Govern Maragall, però és que l'alegria em fa ser un mica hiperbòlic. D'altra banda, cec que val la pena destacar quan es fan bé les coses...

Fer ha dit...

Personalment, jo que treballo a Montcada i Reixac i visc a Mataró agraeixo aquesta iniciativa... el que no se es si duraré tant a la meva empresa! La veritat és que és un element fonamental pel que fa a la mobilitat de l'àrea metropolitana i els que triguem una hora en cotxe per fer 30 kilometres entenem el que això significa.

Ramon Bassas ha dit...

Ferran
Tens raó. Crec que massa sovint no es té en compte la perspectiva dels que treballeu fora de Mataró, especialment quan es parla del IV Cinturó o d'iniciatives com aquesta del ferrocarril. I és importantíssima, com deia, tant per les perspectives de feina de cadascú com per la competitivitat de l'àrea en conjunt.