Pàgines

dimarts, de febrer 21, 2006

Avançant en la mobilitat al Maresme

Aquest matí he assistit a una de les sessions de treball del Pla Estratègic del Maresme relativa als projectes de mobilitat pels propers anys que, com he recordat en la meva breu intervenció, s'emmarca davant unes oportunitats fantàstiques (tren orbital, trasllat i recuperació de la NII, etc.) que mereixen una resposta positiva i constructiva. La trobada ha tingut com a fruit un debat d'alt nivell, amb força consensos, com ha assenyalat oportunament Antoni Soy a la cloenda, donat que presidia l'acte en la seva qualitat de Vicepresident del Consell Comarcal, especialment en l'àmbit del transport públic i de la conversió de la N-II en via cívica, i també amb un parell de qüestions en les quals convindria més aproximació, però en el que hi pot haver també espais d'acord (em refereixo al tema dels peatges o en el trasllat de la N-II). La trobada, intercalada amb responsables polítics, socials i tècnics, ha comptat amb presència de destacats punts de referència: el Secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, Jordi Julià, Albert Serratosa, directius d'Acesa, Ole Thorson, etc.

:
Justament aquest acte coincideix amb dos (o tres) fets importants per a la mobilitat. El primer, que avui el propi Manel Nadal i l'Alcalde de Mataró presenten la proposta dels accessos de la C32 (per fi! fins i tot per això va anar bé que CiU perdés el Govern...) que tant havíem reclamat. La proposta permetrà completar la capacitat permeable de la Ronda de Mataró i, especialment, rebaixar els embussos de l'entrada de Mataró per la Via Europa (mireu més avall).
:
La segona coincidència correspon a la intervenció que féu el diputat Manuel Mas (a la foto) ahir a les Corts defnesant el diàleg i l'acord entre els municipis i el Ministeri de Foment per obtenir una N-II lliure de trànsit de pas i convertir-la en un eix cívic davant l'actiu més important del Maresme: la seva platja. Contra els que propugnen la confrontació (sense estudiar-se res, sigui dit de pas), Mas va defensar el diàleg davant la magnífica oportunitat de què parlava (aquí va fer falta treure el PP per avançar d'una punyetera vegada).
:
La tercera ve demà: el meu company Fermí presentarà el balanç de l'activitat de Mataró Bus l'any passat.

7 comentaris:

  1. Jordi Julià és aquell que va dimitir pel desastre del Carmel?

    ResponElimina
  2. Sí, pagant justos x pecadors, com va reconèixer Nadal. Les decisions errònies sobre el Carmel, es van prendre abans. Julià és un dels millors tècnics de Catalunya.

    ResponElimina
  3. Per això es va ensorrar un túnel sense que ell ho veiés.
    Sisplau, no sou capaços d'admetre ni un 1% d'autocrítica.
    En un any hi ha temps de sobres per paralitzar unes obres si veus que la cosa no va bé.

    ResponElimina
  4. Ramon

    La memòria no dura el temps suficient. La Generalitat de CiU va proposar vials laterals a l'autopista com a opció per traslladar la C-32. El PSC s'hi va oposar. El PSC del Maresme, amb Esteve Terradas i Joan Rangel al davant, s'hi van oposar. S'hi van oposar l'Almera, la Fanego... Ara, la Generalitat tripartita torna a proposar vials laterals. I curiosament, els socialistes estan encantats. I els d'ERC? També s'hi oposaven abans. I els d'ICV, què en diuen ara? L'Artigas de Vilassar de Dalt no en volia ni sentir parlar. La memòria, un bé preuat

    ResponElimina
  5. Benvolgut anònim,

    En fi, no té res a veure. Ara hi ha una proposta sobre la taula i voluntat de portar-la endavant. Ja em diràs quan hi va havewr aquestes dues coses amb un govern de CiU o els seus socis del PP a Madrid...

    ResponElimina
  6. Ja serà hora de descongestionar Mataró...

    A veure si es fa realitat!

    Albert Casanovas

    ResponElimina
  7. Albert
    Així ho espero. Ja era hora, no?

    ResponElimina