:
Un parell de notícies enmig de Les Santes ens han impedit, potser, de copsar amb prou exactitud la importància que l'acció del Govern de la Generalitat té per la nostra ciutat. Em refereixo, per exmeple, a l'ampliació de places de dia de la residència Municipal de Sant Josep, d'acord amb un conveni amb el Departament de Benestar i Família, al front del qual i ha la consellera Carme Figueras. Un pas, potser petit, però un pas més, en fi, cap a la política d'ampliació de drets i d'atenció personalitzada a les persones grans, preparant-nos pel desplegament de la llei espanyola de Dependència i la llei catalana de Serveis Socials (lleis que mereiserien per sí soles tot un mandat).
:
La segona és un important conveni subscrit entre el Departament el titular del qual és el conseller Joaquim Nadal i els municipis de la segona corona metropolitana, entre ells el nostre, per ampliar progressivament el finançament del transport públic en aquesta zona, fora de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), però amb clara vocació metropolitana. Justament a Mataró ja s'havia anunciat aquesta mesura tan important. D'aquesta manera, es complementa l'esforç municipal per dotar de qualitat el transport públic urbà i en integrar-lo a la mateixa xarxa de l'ATM. Això ha de significar atendre el creixement de la dotació actual del Mataró Bus (que es multiplicà per tres des de l'inici de la concessió actual) per donar millor servei a una ciutat que el necessita, com la nostra, i a un sistema geogràfic, econòmic i de mobilitat que se n'ha de sortir beneficiat. Especialment, és clar, aquells qui més necessiten el transport públic.
:
Aquestes dues notícies posen de manifest que el canvi a favor dels serveis de proximitat que ha imprès el nou Govern no pot quedar-se aquí, que ha de seguir. Els seus resultats, d'entrada, els veurem a mig termini i, de fet, encara hi ha molta feina a fer. Pensava en casos com el del nou sistema de trasport sanitari urgent, un canvi que clamava el cel: les conseqüències nefastes de l'anterior model encara les estem patint. En aquests canvis es veu per què caram volem un Govern d'esquerres i no un de CiU. Penseu per un moment qui són els beneficiaris d'aquestes polítiques i ho entendreu en un segon.
:
I també desmenteixen algunes crítques que, per justificar la seva injustificada oposició a un Pla d'Infrastructures del Transport (que és el que els municipis, el país i els seus agents socials reclamen amb insistència: amb el pa no s'hi juga), diuen que no hi ha una aposta decidida pel transport públic. Obliden aquest conveni. Obliden el pla ferroviari orbital. Obliden les noves línies de transport interurbà, tramvia o metro. O, senzillament, no ho deuen conèixer.
:
En aquesta foto es falten consellers que són d'esquerres de debò.
ResponEliminaFalten consellers, és cert, però hi són els que cito, que és el que volia il·lustrar. per cert, aquests també són d'esquerres de debò, no fan conya, no.
ResponElimina