Pàgines

dissabte, d’octubre 28, 2006

Esperant Tots Sants - XIII

nom nom Fotos: R. Gallofré (caprgos.com)
:
L'absència d'Artur Mas i de Josep Piqué a la campanya de Mataró, una de les principals ciutats de Catalunya, clama el cel i no ha passat desaparcebuda. En el seu lloc, ens envien Pujol i Gallardón, que han coincidit (també) en criticar-nos durament. El digital capgros.com hi dedica l'editorial d'aquest cap de setmana que, per la seva eloqüència, passo a copiar íntegrament:

Campanya desigual
Han passat tots. Menys dos. Ni Artur Mas, ni Josep Piqué han trepitjat Mataró en el seu tour electoral per Catalunya. Tots dos partits han optat per suplantar l’absència dels seus presidenciables amb pesos pesants –Jordi Pujol en el cas de la federació i l’alcalde de Madrid, Albert Ruiz Gallardon, en el cas dels populars- però la realitat és que els mataronins es van quedar sense sentir dos dels cinc presidenciables a la Generalitat. Possiblement s’hauria de buscar l’explicació en el fet que les seccions locals de PP i CiU no tenen suficient ascendent dins els propis partits, o potser es pot pensar que els caps de campanya consideren Mataró com un cas guanyat o perdut, però haver passat de llarg de la sisena ciutat més gran de Catalunya es mereix, com a mínim, un toc d’alerta. El de CiU és segurament un cas més preocupant, tenint en compte que l’anterior cap de llista a Mataró, Joaquim Esperalba, va afirmar que la Federació no ha prestat excessiva atenció a l'àmbit local en referència a Mataró. S’ha d’esperar que si un dels dos arriba a President siguin més considerats amb Mataró que com a candidats.
El fet és que Jordi Pujol, que no es presenta a res (avui sí toca?) però que sempre ha obtingut més resposta de públic que el seu dofí, fa l'acte central de CiU a la capital del Maresme. I se li escapa que mai un govern de CiU havia boicotejat els ajuntaments socialistes. Ejem. Ni una inversió dels plans d'inversions esportives (que si nodrien ajuntaments de CiU), ni un sol habitatge protegit des de l'inici del seu mandat, ni una sola reivindicació atesa dels Bombers, ni Llei de barris ni res que se li assembli a cap indret de Mataró, la negativa injustificada a cedir-nos les competències en policia d'espectacles com a altres ajuntaments governats per CiU, ni una sola escola nova des de 1985, els accessos a la C32 aturats... seguim?
:
Moltes raons per votar PSC o Montilla
:
Això és el que penso després que una senyora que, reconeixent-se votant del PP, diu que aquesta vegada votarà Montilla "perquè li cau bé, aquest senyor, encara que els socialistes no m'agraden gens". I, des de l'altre cantó, en Pere diu que votarà PSC pel seu programa perquè el candidat no li acaba de fer el pes, "li falta carisma", diu (potser aquí rau el seu encant, penso jo). Una oferta electoral és sempre triple: el candidat (i la llista), la "marca" i el programa. I, de fet, sempre he pensat que una d'aquestes tres coses és suficient per decidir el vot, especialment en aquest moment amant de les deconstruccions. En fi.
:
Material de campanya
:
Avui acabem el periple pel programa del PSC. I ho fem amb cinc matèries noves. Us proposo endinsar-vos en les propostes sobre Educació, desplegant el Pacte Nacional que ha fet possible aquest Govern. També val la pena aturar-se en les que fan referència a la prevenció i actuació contra la violència de gènere. Un altre dels temes més importants que té la societat sobre la taula és l'accés a l'habitatge, per cert, que a Mataró no se n'havia fet cap promogut per l'administració (in)comeptent en els 23 anys de Pujol i que, en canvi, el Govern Maragall n'ha previst 95 que començaran a fer-se l'any que ve. També us convido a llegir les propostes per a la gent gran, que no es vol veure relegada al paper passiu que sovint li atorga la societat. I, per últim, en matèria de Justícia, tant important i que tan endarrerida havia deixat CiU.
:
I una curiositat: aquesta petició a l'oracle de Cinto Amat. (Foto: Montilla a Mataró, Romuald Gallofré / capgros.com)
:

10 comentaris:

  1. Per tots sants,
    http://www.capgros.com/noticies/detall.asp?id_noticia_portal=11274&sec=76#opinio
    RAMON GONZALEZ, uno + engañado!!!! - 27/10/2006 18:33:49
    Ciudadanos, vecinos y foreros,
    Situaros conmigo,... tengo en mis manos 2 trípticos propagandísticos de las anteriores "ELECCIONS MUNICIPALS 2.003" del PSC-Mataró, (estan a vuestra disposición), en la portada de ambos, foto de MANUEL MAS y el slogan que os leo:--->>///Perquè vols el millor per CERDANYOLA, aquest és el teu: Manuel Mas, l'Alcalde///<<---.

    Giro página de uno de ellos, en la interior 1ª, os leo lo que hay impreso: --->>///...GANAREMOS NUEVOS ESPACIOS VERDES (de el Turó de Cerdanyola a la Riera de Argentona, UN SOLO PARQUE!!!)...///<<---.
    Continúo leyendo en la página 2ª: --->>///...¿Cómo haremos todo este trabajo?,...CON TRASPARENCIA, CALIDAD, EFICACIA, PROXIMIDAD Y "PARTICIPACIÓN". Vamos a promover la ***PARTICIPACIÓN DIRECTA DE LOS VECINOS Y LAS VECINAS EN EL DISEÑO DEL BARRIO (Consell de Cerdanyola)***///<<---.

    En el otro tríptico, pagina interior 1ª, os leo: --->>///...Una ciudad hecha a medida de las personas, LOS SOCIALISTAS APOSTAMOS POR UN MODELO DE CIUDAD QUE MANTENGA EL EQUILIBRIO NECESARIO ENTRE EL MEDIO DONDE VIVIMOS Y NUESTRO DESARROLLO ECONÓMICO Y SOCIAL.///<<---.

    Por falta de espacio, sigue en la siguiente opinión >>--------------->>>

    RAMON GONZALEZ, uno + engañado!!!! - 27/10/2006 18:35:34
    <<--- continuacion de mi opinion anterior:
    En la 2ª página interior, sigo leyendo: --->>///...La transparencia: nuestra garantía del trabajo bien hecho. NOS COMPROMETEMOS A CONTINUAR TRABAJANDO CON TRASPARENCIA mediante la modernización "Y LA PARTICIPACIÓN DE LOS CIUDADANOS".... y promoviendo LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA (creación de órganos de participación territorial, APOYO A LAS ASOCIACIONES CIUDADANAS).///<<---.
    En la 3ª página interior, leemos: --->>/// ... nº 12: MONTSERRAT LOPEZ FIGUEROA, (Del Turó de Cerdanyola a la Riera d’Argentona: UN GRAN PARC!!!)-(Del Turó de Cerdanyola a la Riera de Argentona: UN GRAN PARQUE!!!, UN GRAN PARQUE!!!)///<<---.
    Leido todo esto, creemos que existen IMPORTANTES INCUMPLIMIENTOS ELECTORALISTAS, como para perder la confianza y poder decir: POLITICOS????==>> FARSANTES!!!.
    Os recuerdo todo esto se nos “VENDIÓ” en las (ELECCIONS municipals 2003),... la diferencia, es que en esa fecha era el alcalde MANUEL MAS y su gobierno del 2003!!!,... en cambio, ahora el alcalde J.A. BARON con su actual gobierno??? 2006.
    Ciudadanos, vecinos y foreros, AL FINAL VA A TENER RAZÓN aquel POLÍTICO, con eso de ir AL “NOTARIO”, para que el ciudadano votante no sea engañado con los INCUMPLIMIENTOS, MENTIRAS y FALSEDADES de esos políticos partidistas gobernantes.
    El "NOTARIO" es importante ante LAS FALSEDADES del TRIPARTIT (PSC-ICV-ERC)!!!!!!

    Saludos, a vuestra disposición, uno + engañado.

    ResponElimina
  2. Per tots sants,
    http://www.capgros.com/noticies/detall.asp?id_noticia_portal=11274&sec=76#opinio
    RAMON GONZALEZ, uno + engañado!!!! - 27/10/2006 18:33:49
    Ciudadanos, vecinos y foreros,
    Situaros conmigo,... tengo en mis manos 2 trípticos propagandísticos de las anteriores "ELECCIONS MUNICIPALS 2.003" del PSC-Mataró, (estan a vuestra disposición), en la portada de ambos, foto de MANUEL MAS y el slogan que os leo:--->>///Perquè vols el millor per CERDANYOLA, aquest és el teu: Manuel Mas, l'Alcalde///<<---.

    Giro página de uno de ellos, en la interior 1ª, os leo lo que hay impreso: --->>///...GANAREMOS NUEVOS ESPACIOS VERDES (de el Turó de Cerdanyola a la Riera de Argentona, UN SOLO PARQUE!!!)...///<<---.
    Continúo leyendo en la página 2ª: --->>///...¿Cómo haremos todo este trabajo?,...CON TRASPARENCIA, CALIDAD, EFICACIA, PROXIMIDAD Y "PARTICIPACIÓN". Vamos a promover la ***PARTICIPACIÓN DIRECTA DE LOS VECINOS Y LAS VECINAS EN EL DISEÑO DEL BARRIO (Consell de Cerdanyola)***///<<---.

    En el otro tríptico, pagina interior 1ª, os leo: --->>///...Una ciudad hecha a medida de las personas, LOS SOCIALISTAS APOSTAMOS POR UN MODELO DE CIUDAD QUE MANTENGA EL EQUILIBRIO NECESARIO ENTRE EL MEDIO DONDE VIVIMOS Y NUESTRO DESARROLLO ECONÓMICO Y SOCIAL.///<<---.

    Por falta de espacio, sigue en la siguiente opinión >>--------------->>>

    RAMON GONZALEZ, uno + engañado!!!! - 27/10/2006 18:35:34
    <<--- continuacion de mi opinion anterior:
    En la 2ª página interior, sigo leyendo: --->>///...La transparencia: nuestra garantía del trabajo bien hecho. NOS COMPROMETEMOS A CONTINUAR TRABAJANDO CON TRASPARENCIA mediante la modernización "Y LA PARTICIPACIÓN DE LOS CIUDADANOS".... y promoviendo LA PARTICIPACIÓN CIUDADANA (creación de órganos de participación territorial, APOYO A LAS ASOCIACIONES CIUDADANAS).///<<---.
    En la 3ª página interior, leemos: --->>/// ... nº 12: MONTSERRAT LOPEZ FIGUEROA, (Del Turó de Cerdanyola a la Riera d’Argentona: UN GRAN PARC!!!)-(Del Turó de Cerdanyola a la Riera de Argentona: UN GRAN PARQUE!!!, UN GRAN PARQUE!!!)///<<---.
    Leido todo esto, creemos que existen IMPORTANTES INCUMPLIMIENTOS ELECTORALISTAS, como para perder la confianza y poder decir: POLITICOS????==>> FARSANTES!!!.
    Os recuerdo todo esto se nos “VENDIÓ” en las (ELECCIONS municipals 2003),... la diferencia, es que en esa fecha era el alcalde MANUEL MAS y su gobierno del 2003!!!,... en cambio, ahora el alcalde J.A. BARON con su actual gobierno??? 2006.
    Ciudadanos, vecinos y foreros, AL FINAL VA A TENER RAZÓN aquel POLÍTICO, con eso de ir AL “NOTARIO”, para que el ciudadano votante no sea engañado con los INCUMPLIMIENTOS, MENTIRAS y FALSEDADES de esos políticos partidistas gobernantes.
    El "NOTARIO" es importante ante LAS FALSEDADES del TRIPARTIT (PSC-ICV-ERC)!!!!!!

    Saludos, a vuestra disposición, uno + engañado.

    ResponElimina
  3. - Conclusió (amb un missatge és suficient):

    No sé exactament on t'hem enredat. El PSC va proposar canviar el Pla general al sector del Sorrall/Garrofers per
    · reduir l'impacte industrial que té el Pla en aquests moments
    · Convertir els Garrofers en zona verda (no ho és, al Pla) i integrar-la al Parc del Sorrall
    · Guanyar més zones verdes
    · Guanyar més zones d'equipaments
    · Guanyar més capacitat per fer habitatge protegit (i que la gent no hagi de marxar del barri)
    · Guanyar més places d'aparcament, en superfície i soterrades

    La modificació de Pla que s'ha presentat ho garanteix. I la informació pública permetrà de conèixer alternatives i, si s'escau, discutir-les.

    Encara no veig l'engany.

    ResponElimina
  4. Apreciado Ramón,
    obvias el hecho que Montserrat Nebrera ha venido en dos ocasiones a Mataró (es la nº 2 del PP, creo que eso se te ha olvidado). En segundo lugar querría decirte que espero que Montilla, si sale escogido Presidente de la Generalitat (espero que no), no pierda los papeles como los perdió con Sala Martín en esa entrevista ya mítica (creo que fue un ingénuo Montilla al pensar que no iba a ser una encerrona de entrevista, y cayó). ¿Por cierto, de verdad creeis que Montilla es buen candidato? Yo no, y te diré porqué. En el ámbito privado este señor no ha demostrado nada, al igual que el Sr. Saura, al igual que Artur Mas y al igual que Carod-Rovira. Para mi, para ser candidat has de haber demostrado algo en el ámbito privado y este señor no lo ha hecho. Sólo lo he visto en TV3 con los demás candidatos y creo que le falta saber hablar en público, el cuello lo tenía muy rígido, no transmitió confianza y creo que después de Saura y Carod, es el candidato más flojo.

    ResponElimina
  5. - Adam,
    Vale, pero es que es una de las ciudades má spobladas de cataluña y el candidato a presidente ni se acerca... ¿No lo encuentras decepcionante?
    Bien, no sé si te refieres al ámbito laboral o al ámbito privado. En ambos, Montilla ha tenido experiencia. Y, la verdad, buena.
    Bien, yo creo que en el debate dejó algo noqueado a su principal rival, mucho más ducho en estos lides, cuando le habló de sus citas secretas...

    ResponElimina
  6. - Anònim,
    He tret un comentari teu en què acusaves Josep Piqué d'un delicte. I et ficaves amb l'Adam i la llengua que utilitza. Ho sento, però l'he hagut de treure.

    - Adam,
    Dónde dije "estos lides" debe decir "estas lides". Las prisas...

    ResponElimina
  7. Ramon, elogio en desmesura que retiris del teu blog comentaris que menysprein, o ón s'ataqui de manera personal als que opinem al teu blog. Ara, demana el mateix quan t'insultin a tu o a la teva familia a la seva web quan comentis quelcom, així els dones una lliçó de maneres. Sembla ser que al seu blog només retiren comentaris si prèviament ho demanes als seus superiors.

    Tot i que estem lluny en quant a ideologia política, tens raó, molts convergents ens em quedat amb la mel a la boca al saber que en Mas no vindria, però s'entén.

    Jo no crec que haguem de medir la importància de les ciutats, per extenció o població. Totes les ciutats som importants, només hi ha 15 dies de campanya, i el candidat principal n'és un.

    Encara que critiques al president Pujol, n'estic seguríssima que li agraeixes moltes coses, que fins hi tot l'admires. El president Pujol,i hi poso la mà al foc, és i serà inigualable. Probablement passaran molts, molts anys abans un polític no faci per aquest país la meitat del que el sr. Pujol ha fet i segueix fent per Catalunya. I no n'excloc a cap del candidats del present. Jo també sé fer autocrítica, per més campanya en la que ens trobem, no fa falta tirar per terra a l'altre, només per voler guanyar.


    Com ja et vaig dir, que guanyi qui decideixin els catalans!!

    ResponElimina
  8. - Nina,

    Gràcies. No sé de quin bloc parles que es fiquen amb mi o la meva família, però tens raó que ho haurien de treure. Així no es pot anar pel món.

    Bé, els altres candidats sí que han vingut. Jo crec que a l'hora de preparar l'estratègia electoral, i els càlculs que en fan, no deuen considerar una plaça prioritària la de la capital del Maresme (ni la capital ni res). Seria bo que diessin per què.

    Sóc dels que valora la tasca del president Pujol, però és que en aquestes eleccions no es presenta. De tota manera, quan se l'ha de criticar crec que no li treu mèrits de fer-ho. per exemple, trobo que és una marranada que digui que ha de guanyar Mas per "descontaminar" Catalunya, com va dir ahir. De quina "puresa" parla?

    Vinga, ja queda poc per anar a votar.

    ResponElimina
  9. Per regla de tres tampoc s'hi presenta en Zapatero. Per el mateix, tampoc podeu dir que si 3%, que si cas turisme... Et recordo que és molt probable que caigui més d'una querella o denúncia a tots aquells que enredaren la troca quan en Maragall va acusar en seu parlamentaria, d'un fet tant i tant greu només per espolsar-se les culpes del damunt.

    No podeu dir que el DVD diu o és tot ell una mentira. Saps perfectament que no és així. Puc admetre que potser no menciona tot el que voldrieu, però comprendràs que tampoc vosaltres aneu pregonant que teniu un cap de llista, que per més bon tio o més treballador que sigui, té molts, molts defectes. Tots veiem , hem vist i segurament veurem( jo espero que vosaltres a l'oposició), seguirà fent de Catalunya un país dependent al 100% de Madrid. Seguirà baixant-nos els pantalons a tots, sense el permís de ningú per exposar a la resta de l'estat els culets nus i vermells de les puntades de peu que ens ha fotut.

    De veritat, si haguéssiu escollit vosaltres un millor candidat, probablement no perdrieu tants vots com perdreu.

    Quan arribin les municipals, en tornarem a parlar.
    Una abraçada.

    ResponElimina
  10. - Nina

    Almenys en Zapatero apareix amb el candidat... en fi. De la corrupció al voltant de CiU si vols un dia en parlem amb més calma.

    Bé, trobo que, de fet, és amb CiU quan hem estat més supeditats a madrid, quan el PP li va exigir (i CiU va complir) que no canviés ni una coma de l'Estatut. No és or tot el que llu.

    Montilla és un bon candidat, és un paio més normal que els altres i pencaire. I no té la mala llet del DaViD. Però, de fet, a mi m'interessa més el seu programa; crec que és allà on es veu el plumero: CiU treu drets a canvi de xecs.

    Espero que parlem molt abans de les municipals.

    Una abraçada.

    ResponElimina