Aquest matí me l'he passat força estona presidint la presentació pública d'un nou tràmit que l'Ajuntament de Mataró ha posat a internet: la possibilitat de presentar al·legacions i recursos des de la xarxa, evitant haver de fer cua o d'anar a un registre municipal, o a un de Correus, quan t'han posat una multa de trànsit (que és una cosa que emprenya molt, ja ho sé).
:
La cosa no tindria més importància si no fos que no hem trobat cap altre municipi català ni espanyol, de moment, que hagi desenvolupat un tràmit similar. De nou, som pioners en l'ús de les tecnologies de la informació per a la millora dels tràmits administratius en un tema, a més, que incrementa de la qualitat dels drets dels ciutadans davant l'Administració.
:
Davant una infracció, és a dir, un traspàs del límit (el límit és el que en una societat civilitzada permet el civisme, l'educació o la llibertat, recordem-ho), simposa el deure (la sanció administrativa o una alternativa) i, aquest, desplega un sistema de drets. Aquí hi intervé aquest tràmit que, de moment, ja es pot fer amb la signatura electrònica digital que expedeixen ja uns quants organismes públics i privats. Ja hi ha moltes declaracions d'IRPF que es fan a través d'aquest mètode.
:
El volum és important. Més de 7.000 al·legacions anuals (i, amb uns tres mil documents auxiliars més: canvi de ttular, etc...), de les quals entre el 25 i el 35 % són estimades. El volum total significa un 8% de l'atenció presencial de l'Oficina d'Atenció Ciutadana, la meitat del qual, més o menys, prové de fora de Mataró. I és que dels infractors de la ciutat, agafeu-vos, el 50% són de fora de Mataró. També per ells va aquesta iniciativa.
:
Ho fem el dia abans que comenci la nova Fira Innovàtic, lluny de l'antiga Fira de Mostres, que mostrarà els projeces d'innovació que Mataró ofereix en aquesta Nova Economia. (Per cert, a l'espai demo de la Fira s'ho ofereixen tallers útils per blocaires o futurs blocaires).
:
Ahir mateix, l'economista Francesc Reguant demanava des d'El País que l'Administració aposti clarament per la simplificació dels seus procediments ara que la tecnologia pot i s'estén (a un ritme frenètic... però encara lluny d'abastar la totalitat de la població) i ara que la Llei s'hi vol aliar (nova Llei de l'Administració electònica, nou DNI electrònic, etc...).
:
Bé, sembla molt senzill però ha costat molt. Sort que tenim uns professionals (de la casa i de fora) fantàstics, que trenquen dia a dia la njusta imatge dels funcionaris públics. Felicitats.
:
http://encarnasiles.blogspot.com/
ResponEliminaHola RAMÓN es una buena idea poner las reclamaciones por Internet, lo bien que le vendrá las personas no perder tanto tiempo ,ya se que mataró esta al DIA en las nuevas tecnologías yo me siento muy orgullosa de que nos, nos quedemos atrás en los avances tecnológicos , un saludo ENCARNA
te mando mi nuevo bloc es para poner todo lo que pueda de MATARÓ
Encarna,
ResponEliminaNos vemos en Innovàtic, vendrás?
RB