Ja era hora, sí. Malgrat que ha estat una obra escrupulosa en el compliment dels terminis, aquest accés era necessari, molt necessari. Avui a la tarda, el conseller Joaquim Nadal i l'Alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, inauguraven oficialment la nova sortida de la C32 que enllaça amb el Polígon Industrial Mata-Rocafonda. Aquest és un dels primers compromisos que adoptà el Govern d'esquerres després dels 23 anys de pujolisme i després d'un munt d'excuses per no prendre'l.
:
És una bona notícia per a Mataró i la mobilitat dels seus habitants. Ho és pels habitants de l'Est de la ciutat, pels polígons industrials del Nord-Est, pels pagesos de les Cinc Sénies i els que viuen a les urbanitzacions, que no hauran de fer més trànsit del compte per fer aquest gir... I també per la resta del món, que té més a prop aquesta part de la ciutat, a la falda del turó de Mata. Ara ja estem pensant en els laterals de la C32 al seu pas per la ciutat, el projecte dels quals s'acaba de licitar fa uns dies. Avui érem tots allà amb cara de satisfacció: Nadal, Baron, la diputada Consol Prados i altres ciutadans, regidors i tècnics que hem acudit a la cita.
.
A veure, Bassas, em sembla que necessitas una lliço de historia recent, perque et va la cosa una mica fluixa.
ResponEliminaAquesta autopista, el seu traçat i els seus accessos es van decidir amb el gobern socialista de Felipe Gonzalez. Precisament, Recordo que va ser en Borrell quan va fer als anuncis i va dir que com la gent d'aqui teníem mes poder adquisitiu que els d'altres zones d'espanya, en lloc d'una autovia com ens havíen promes, teníem que tragar una autopista. No t'enrecordes?
L'alcalde de mataró, en aquells moments, en Mas, quan es va enterar, va declarar que col.lapsaría la nacional II i acte seguit s'en va anar a madrid a protestar. Va tornar de la "capital del imperio" en aquells moments en mans socialistes, amb la cua entre potas dient que el troç d'autopista que envoltaría mataró, sería gratuit i que aixó era la millor solucció possible, mostrant com una victoria la minucia que havía arrencat al ministre que ens havia promes una autovia i ens había encolomat una autopista de pagament. Necessites cues de pansa?
Els accessos, les sortides, tot estava en els planols del ministeri. La generalitat no va pintar res en el proces. Precisament, el senyors de convergencia, amb la boca petita, perque ells al govern de la generalitat també feien cagada radera cagada, van aprofitar per deixar al PSC verd per la cara dura que havia tingut de prometre una cosa i posar un altre. No et sona de res?
Ara, despres de tants anys, finalment es trova una solucció i us afanyeu per sortir a la foto amb cara de satisfacció dient que finalment despres de 25 anys de govern de convergencia...com si ells en tinguessin la culpa d'una obra que es va concebir, disenyar, aprobar i executar al madrid socialista d'en Gonzalez. Si aixó no es fer demagogia.... Collons que en sou de mentiders! Perque no s'explica la veritat, que per tenir suport al congres, el PSOE es va baixar les calçes i li va donar a CIU el que els nois de Pujol necessitaver per mantenir content a ACESA i tornar certs favor amb prologacions decenaries de concesions?? Perque tot aixó es va fer amb la benedicció del govern central, eh!
Ara a sobre, va la magdalena alvarez, que no ha tingut prou amb les apagades, el AVE i altres desprecis a catalunya i diu que el Partido Socialista "no ha puesto ni un sólo kilómetro de peaje en las carreteras de Cataluña" (Europa press). Que et sembla?
Aquesta senyora está de memoria tant be com tu. Us deveu pensar que la ciutadania, ademés de imbecil no te memoria.
Heu estat anys i panys per arreclar un nyap (i no el mes gros) d'aquesta autopista en el tram que passa per mataro. Un nyap de peatje que vau dissenyar e impossar vosaltres mateixos! Ja us hi val!
Si tinguessiu un minim d'honestitat, en lloc de sortir a la foto amb cara de satisfacció, sortiríau amb cara de vergonya i de profond panadiment de tant malament que ho heu fet tot plegat i la animalada de temps que heu necessitat per arreglar ho. pot ser es demanar massa. A veure, et sona "honestitat"?
I en Nadal, altre que tal.No fa gaire es va penjar la medalla de que la autopista sería gratuita per els habitants del maresme, Aquest es un tema que ja s'ha tractat i está prou ben explicat amb una intervenció el 22 de gener al teu Blog:
" al 2006, degut a les polemiques sorgides a rel de la falta d'una alternativa gratuita a la autopista, el conseller Nadal, a la pasada legislatura, va anunciar amb pompa i bengales que la barrera de alella, l'autopista, sería gratuita per els habitants del maresme que passesin mes de vuit vegades de dilluns a divendres....
Doncs no es veritat. Si ets habitant de Mataro, no. (Deu ser que Mataró no es al maresme)
Si estas empadronat a Vilassar, Premia, Masnou i Montgat, pots demanar un teletac que et permet circular de forma gratuita per la autopista (sempre i quan pasis un mínim de 8 vegades per mes).
Doncs si ets de Mataró, no tens dret a aquest teletac. (pot ser es que hi ha una via alternativa per portar el cotxe a barcelona, que es gratuita, fluida, i de la qual, no només no m'habia enterat, si no que ademés deu ser diferent de la que tenen la resta de maresmencs!!!???) Pots tenir un teletac, pero no tens dret a les bonificacions dels empadronats a vilassar, premia, masnou o montgat.
No només el govern Gonzalez del PSOE ens van esquilmar l'autovia que ells mateixos havien promes i ens van fer el nyap de la ronda de mataro amb el seu etern atasc a la sortida del Alcampo, si no que ademés, si ets de mataro, no et pots beneficiar com la reste de maresmencs del peatge gratuit. ¿Perqué aquesta discriminació?
Aixo de la gratituitat del peatje va ser una enganyifa! Algu del nostre ajuntament va dir quelcom a l'engany? Alguna veu es va aixecar per defendre els nostres conciutadans? NO! ben al contrari, vau passar de puntetes sobre la polemica per no fer mal al partit.
Es una vergonya! "
Recordes aquesta entrada?
Com no podia ser d'un altre manera, vas remetre la participació a mirar la declaració de masnou, que es un exemple perfecte de com els politics feu una cosa i despres anuncieu a bombo i plateret la contraria.
Hola Bassas, Moltes Felicitats per el nou acces del Est. Ara cal recordar-hi que despres de tants anys i Gracies a un govern d'esquerra en la Generalitat amb un socialista de president i un magnific govern Mataroni amb un altre Socialista d'alcalde es poden fer moltes coses bones per els ciutadans.
ResponEliminaPer aixo i mes coses que teniu per fer, rep una forta abraçada.
Ah. per cert ¡que bo es el fotograf!
Salut i socialisme
Anda que no
ResponEliminacomo anima la claca
aunque pierda
Lo que se debe dilucidar lo diga la claca o no, o mi abuela, es si es cierto o no. Y quién miente en este tema y mucho.
ResponEliminaUn saludo
Lo del peaje de la autopista tiene mucho delito.
ResponEliminaAquí, ya que el ayuntamiento y la generalitat son ahora del mismo partido y no tienen excusas, lo que tocaría es que se retrataran y ampliaran el trato de autopista de que gozan los vecinos de vilassar para que los ciudadanos de mataró que tienen que tomar esa vía POR NECESIDAD (porque no hay otra, así de bien vertebrado está el territorio) no sean discriminados porque si. Además de no tener autovias, encima nos toca pagar el 100% más que un tio que vive en vilasar a 4 o 5 km de nosotros. Mandan cojones. Si esto no es discriminación, no ya con un señor que viva en andalucía y tiene autovías, si no con un vecino de la misma comarca... que baje Dios y lo vea.
Pero me temo que somos demasiados los mataroneses que tenemos que ir a Barcelona, Sant Boi, Castelldefels, etc a trabajar cada día. Somos demasiado buen negocio para Autopistas. Y ya se sabe que quien paga... manda.
Alguna vez alguien se ha preguntado porqué las rondas de BCN se taponan principalmente en sentido llobregat por las mañanas y en sentido besos por las tardes?? Entre otras cosas, Es por la cantidad enorme de gente del maresme que tiene que ir al bajo llobregat a trabajar para poder poner el plato en la mesa. Es entonces cuando un mira con envidia lo del tunel "Smart" de Kuala Lumpur. Ojalá aqui tuvieramos un tunel directo entre el besos y el llobregat. Además de aliviar el tráfico en rondas, haría la vida mucho más facil para todos aquellos que necesitan desplazarse 40, 50 o 60 Km al baix llobregat porque no encuentran trabajo cerca de su casa en el maresme. Pero nuestros gobernantes piensan en hacernos la vida mas facil? Ja! Viva la movilidad, Ja ja! viva la polución Ja ja ja!, y vivan los 80 Km/h de límite en la zona metropolitana de Bcn... si es que.... Además, si tienes que tomar el transporte público para ir a currar a sant boi o castelledefels o gavá... es imposible hacerlo dentro de los márgenes de tiempo de las tarjetas de transporte autobus/tren/metro. Es una verguenza!.
Mientras las poblaciones del llobregat invertían en zonas industriales para atraer industria, aqui le dabamos de comer a los del ladrillo y la especulación, y así nos va ahora!
Para acabarlo de adobar, No hay parking disuasorio en la estación de Renfe de Mataró. La única zona de parking amplia y con cierta seguridad es el parking del puerto... claro está, de pago!
Y mientras tanto, el bassas no dice ni pio... y si dice algo, seguro que es para tirar pelotas fuera, pero mojarse....? nah!
- Hola a tothom,
ResponEliminaBé, diu això de CiU perquè, des que l'Estat féu el traspàs a la Generalitat, aquests accessos eren inaccessibles, valgui la redundància. No hi havia manera de desencallar la negociació. Amb l'entrada del conseller Nadal, tot fou més senzill. Res més.