1. Es passa de 6 a 9 línies, una d’elles circular en doble sentit. Les altres, tenen recorreguts més simètrics (anada i tornada per itineraris similars). A més, per primera vegada es dóna servei a polígons industrials, hi ha un apropament a les urbanitzacions i, en general, ampliació de la cobertura territorial, passant del 94,6 al 96,2% de la població que a un radi inferior a 300 m. de casa seva pot trobar una parada d’autobús.
2. Es milloren les freqüències de pas:
3. S’amplien els horaris
::
4. Hi ha més relacions directes, sense necessitat de fer transbordaments. Concretament, 32 més: Heus aquí alguns exemples:
• Cerdanyola Nord: Cirera, El Palau, Rocafonda, Els Molins i Vista Alegre
• La Llàntia: Cirera, El Palau, Rocafonda, Els Molins i Vista Alegre
• Eixample Sud: El Palau, Vista Alegre i Rocafonda
• Cirera: La Llàntia i Cerdanyola Nord
• Rocafonda: Cerdanyola Nord, La Llàntia i Eixample Sud
• Els Molins: Cerdanyola Nord i La Llàntia
• Vista Alegre: Eixample Sud, I.C.S., Universitat, Cerdanyola Sud, Cerdanyola Nord i La Llàntia
• I.C.S.: Vista Alegre
• El Palau: Eixample Sud, Cerdanyola Nord i La Llàntia
• Universitat: Vista Alegre
• Cerdanyola Sud: Vista Alegre
5. Un creixement important del servei, per anar-se adaptant a la demanda
:
Amb uns increments de:
- 32% de Flota
- 28% en km comercials
- 65% d’expedicions
- 34% de plantilla
- 32% de viatgers transportats
6. Per tant, un servei més ràpid, amb recorreguts més directes, amb menor temps de viatge i menor temps d’espera.
7. Un servei més modern i accessible
- Incorporació de la doble rampa (automàtica i manual) per incrementar la fiabilitat i facilitar l’accés a l’autobús a les persones amb mobilitat reduïda, inicialment en els 12 nous autobusos que comencen el servei el 31 de gener.
- Una nova pàgina web, que incorporarà un motor de recerca.
- 4 nous punts d’informació. Instal·lació de panells informatius a: Parc de Cerdanyola, La Rambla, antic Hospital i Mataró Parc, que es sumen als ja existents a estació de RENFE, Hospital de Mataró, Pl. Fleming, ICS a Pl. Serra i Xifra, EUPM, Pl. Espanya i Pl. Tereses.
- Sistema d’avís per SMS.
- Pantalles informatives en els autobusos.
8. Un servei més complet i eficient:
- Nous vehicles de suport (mecànics i inspectors).
- Transport nocturn (Prova Pilot).
- Disseny optimitzat: Estudis Origen – Destí (Enquestes i sistemes de comptatge de viatgers).
9. Per una mobilitat sostenible:
- Més autobusos des dels barris cap al centre.
- A la feina en transport públic. Serveis a polígons industrials.
- Des dels barris a l’estació de ferrocarril, i cap a l’Hospital amb major freqüència.
- Menys emissions contaminants:
- Un desplaçament urbà en autobús suposa 3 vegades menys emissions que en vehicle privat i 6 vegades menys espai ocupat.
- Vehicles Euro 5, d’acord amb la normativa de la UE.
- Nou tren de rentat “vessaments zero”. - Certificacions de qualitat, medi ambient i riscos laborals.
CiU desvia l’atenció
Els deu fer tanta ràbia, als de CiU, que el Mataró Bus faci aquesta embranzida, que si no no s’entén per què el mateix dia emeten un comunicat amb falsedats sobre una suposada ordre de la Policia perquè els agents facin un determinat nombre d’arrossegaments diaris. El regidor de Via Pública, el meu company Oriol Batista, ha sortit al pas dient que «CiU ha actuat de mala fe perquè ha posat en boca del cap de la policia paraules descontextualitzades», i insisteix a dir que l'únic que hi ha són estadístiques i indicadors d'activitat. «El que està fent CiU és confondre l'opinió pública», tot acusant aquesta formació tergiversar el seguiment dels indicadors d'un agent amb una ordre d'aquest tipus. És clar que sempre és millor un titular, juagnt amb la demagogia, que no pas sancionar l'incivisme del qual tant s'omplen la boca. (Sentiu la polèmica a Mataró Ràdio, aquí.)
:
sisi, molt maco lo del mataro bus, pero no parles res del increment de preus de les tarifes T-10
ResponEliminaFins ara, hi havia una tarjeta T-10 que servia per viatjar per dintre de mataro (tarjeta blava) i que costava poc mes de 6 Eur.
L'altre dia vaig anar a la caixa laietana a comprar una T-10 i m'han dit que la T10 blava ha estat retirada i la unica opcio per el mataro bus es comprar una tarjeta T-10 integrada interurbana que sur força mes cara.
No hi ha dret! Una gran quantitat d'usuaris nomes necesita fer servir el bus per circular dintre de mataro i ara ens cobraran com si anessim en un servei interurba fora de mataro!! Es un abus. Vergonya us tindría que fer!
Si fins el dezembre podiau prestar el servei T-10 per poc mes de 6 Euros que fa que ara el mateix servei hagi pujat de cop a mes de 8 euros???
A on van les mes de 320 peles extra que em casqueu per cada 10 viatjes??
Ramon: Crec que tens gran part de raó en el teu comentari.
ResponEliminaPerò, quant al tema policial, jo et puc dir (i suposo que saps de que parlo) que, a mi, la policia municipal de Mataró m'ha fet mal moral i injustament (i encara no s'acabat la cosa, des d'abril de 2008!).
Per tant, tens raó i Covergència deu tenir les seves... I jo, les meves.
Anònim
ResponEliminaEl conveni que va signar l'Ajunatment amb amb l'Autoritat del Transport Metropolità per la integració tarifària -importaníssim per la connexió de Mataró amb els municipis dela regió metropolitana i, per tant, per fer-la com un tot més competitiu- ja deia que l'any 2009 seria el darrer any on les tarifes s'igualarien. Així es recollia al plec de condicions pel servei de Mataró Bus, també.
L'increment, a més, ve motivat per la posada en marxa el proper mes de setembre de la T-12 que és el transport gratuït pls infants (hi haurà un cost anual de 35 euros pel carnet i la seva gestió). És per això que hi ha l'increment de la T-10. Concretament abans valia 6'80 eur i ara 7'70. Hi ha un increment de 90 ctms. per tarja, és a dir 9 ctms. per viatge.
- Pere,
Ara no recordo el cas, si és que me l'has comentat. Espero que es resolgui. Jo només criticava que es diguin coses falses.
Sí, anònim d'abans. El petitó Bassas té respostes i justificacions per a tot. Totes elles socialistes i d'esquerres (socialistes del PSOE, clar), és a dir, a favor de la gent.
ResponEliminaGràcies Ramon per tot.
Anònim,
ResponEliminaDe res. Ens veiem al Bus.
Ramon: millor que no et recordi el cas. No m'agrada gaire desprestigiar publicament la policia de la meva ciutat. Ni que per culpa d'un o dos agents es vegi afectat tot un col.lectiu.
ResponEliminaDe totes maneres, ingenu de mi, pensava que ho recordaries ja que, en el seu dia, em vas contestar l'e-mail explicatiu.
Com que la nova T-10 per financiar el T-12??
ResponEliminaSi el T-12 no entrará en servei fins al septembre! que en faran dels cales recaptats durant 9 mesos???
Amb referencia amb la policia municipal som molts els mataronins que ens les hem tingut amb situacions vergonyoses amb els que teoricament estan aqui per vetllar per nosaltres.
El poder corrompeix i el poder absolut corrompeix absolutament. Portar el uniforme també comporta aquest risc, digueuli el sindrome del funcionari amb galons, com treure's els propis complexes amb un xiulet i una porra o com volgueu, pero l'arrogancia i les barrabassades d'algun d'aquests individuus passen de castany a fosc. Malhauradament, tothom sap que quan es la nostra paraula contra la d'ells, ells per portar aquest uniforme, ho tenen guanyat perque la seva paraula prevaleix.
- Pere
ResponEliminaDisculpa'm, el meu cervell és una mica mandrós i deu tenir el tema 'arxivat', ho miraré.
- Anònim,
Diria que ho he explicat bé, no? En tot cas, si la T12 comença el darrer trimetre, bé s'ha de finançar, no?
Respecte al que dius de la Policia, seria bo concretar una mica més.
"Incorporació de la doble rampa (automàtica i manual) per incrementar la fiabilitat i facilitar l’accés a l’autobús a les persones amb mobilitat reduïda, inicialment en els 12 nous autobusos que comencen el servei el 31 de gener. "
ResponEliminaJa tocava! I ja toca també que estiguin TOTS amb la seva rampa corresponent, i en un correcta funcionament. Perquè que les rampes estiguin allà ben posades i les paraules des de l'ajuntament sempre estan molt bé, però les accions reals, encara millor!
Laura Cantizano
Primerament dir que està bé que es millori el transport públic, a Mataró no el faig servir ja que vaig a peu o en cotxe quan treballo i he de portar paquets o la maleta d'eines. Però si que l'agafo per anar a altres llocs.
ResponEliminaAra toca millorar el trasport nocturn a Barcelona, el bus nocturn és força patètic, no va a l'hora, vas de peu, la gent va passada de voltes..... i una mica més de freqüència crec que aniria be.
Sobre el tema policia, per dos o tres persones que no fan bé la seva feina no s'ha de criticar a tots. També és veritat que conec molta gent que ha tingut problemes amb la policia i en concret amb la prepotència que actuen alguns.
Doncs a mi aquesta nova línia em va bastant bé perquè jo visc a prop d'una nova linia que han canviat de lloc i que abans tenia que caminar bastant tros per agafar-la i anar a treballar, però ara ja no tinc que caminar tant perquè la tinc més a prop. Gràcies per renovar el sistema de xarxes de Mataró Bus!
ResponEliminaJessica,
ResponEliminaPerfecte. Però d'aquest post fa més de tres anys! Una abraçada.