Pàgines

divendres, de febrer 06, 2009

El camí | Tot el possible

:
El camí de dalt i el camí de baix són un i el mateix.
:
Cal recordar-se de l'home que oblida el camí.
:
Heràclit d'Efes (DK - 60 i 71)
:
Il·lustració: Fra Angelico, L'Anunciació (c. 1426-1428), Museu del Prado.
:
Tot el possible per 1000 llocs de treball i 33 milions d'euros en salaris
:
Ahir, al Ple, vaig dir que a l'Ajuntament hi ha dues postures: les que fan tot el possible perquè vingui El Corte Inglés a Mataró i les que fan tot el possible per aturar-ho. Ho vaig fer poc abans que els tres grups de l'oposició (CiU, PP i CUP) votessin una proposta del PP perquè el Govern aturi el trasllat de la nau catalogada que ocupa el solar on hi ha d'anar aquesta "locomotora comercial".
:
Tothom sap que l'única solució viable perquè vingui El Corte Inglés i es preservi el patrimoni catalogat és procedir a aquest trasllat, que s'ha fet amb el màxim rigor i que es completarà els propers dies amb l'annex de les excavacions del subsòl i la determinació del valor del que s'hi trobi, seguint les recomanacions del Consell Municipal del Patrimoni. La restauració de la Nau Gaudí, la recuperació de les muralles o la rehabilitació de 'La Confianza', entre molts altres exemples, mostren l'actitud ferma del Govern per la preservació del nostre patrimoni, que també es repetirà en el cas d'aquesta nau, vaig dir.
:
Així, els objectius de compatibilitzar la preservació patrimonial amb l'arribada d'El Corte Inglés de les característiques com vindrà (cèntric, gran, etc.) romanen vigents i són possibles. En aquests moments de crisi no podem perdre ni un minut més en la injecció de 1000 llocs de treball, de 26 milions d'euros anuals en salaris o del creixement d'un 3,5% del PIB per a tota la ciutat, segons les dades d'impacte que es van fer públiques en el moment de l'adjudicació via concurs a El Corte Inglés de la parcel·la on ha d'ubicar-se.
(foto: Joan Salicrú.)
:

2 comentaris:

  1. En una economia capitalita en la que vivim ECI vindrà si li surten els números, i en tot cas els polítics municipals haureu de gestionar més el "com" que no pas "el si o el no" a aquesta vinguda.

    Fa pocs dies vaig trobar-me que a Anglaterra ja fa molts anys que hi ha un "think tank" que estudia els possibles efectius negatius de les grans cadenes sobre la vida comercial de les ciutats, i en tot cas potser valdria aprendre d'ells sobre com minimitzar els possibles impactes negatius del desembarcament.

    A reveure.

    ResponElimina
  2. Jordi,

    En aquests darrers anys s'ha anat treballant en aquest sentit. Tant des del punt de vista del seu impacte al comerç tradicional, com en la mobilitat, etc. I ja s'estan executant les accions x tenir ho tot a punt quan obrin. Tens tota la raó. Llàstima q el debat s'orienti a altres qüestions...

    ResponElimina