Pàgines

dijous, de gener 07, 2010

Inici de curs

Rodalies i Nacional II, de casa
:
Vam acabar 2009 amb dues grans notícies per Mataró pel que fa a les infrastructures de mobilitat. En un mateix dia, el Govern espanyol aprovava el traspàs del servei ferroviari rodalies a la Generalitat (i, per tant, la línia més antiga d'Espanya) i també el traspàs de la N-II, amb la consignació pressupostària d'uns 400 milions d'euros que permetran, especialment, finançar les obres del vial alternatiu i, també, recuperar l'actual Nacional II en un gran passaig del Maresme. Com ha dit fa poc l'Alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, a capgros.com, ara dependrà de nosaltres, els catalans, i també els maresmencs. En Santi Fontbona, Primer Secretari del PSC del Maresme, es pronunciava fa unes setmanes en aquest mateix sentit. Només espero que ho gestioni qui ho ha assolit i no els d'abans.
:
Sobre la primera qüestió [vegeu detalls aquí], cal dir que la proximitat i els ambicioss plans, tant per Rodalies com per l'avenç de les infrastructure ferroviàries, del Govern de la Generalitat auguren bons presagis. Del segon tema (us recomano que llegiu els detalls a la Nota de premsa i, especialment, al tall de vídeo del conseller Nadal), en què s'anunciesn dues derivades importants. La primera, la imminent licitació de les obres del tram mataroní d'aquesta alternativa, el projecte del qual és a punt de fer-se públic. La segona, l'acord imminent, també, a què haurien arribat els membres de la Comissió de Mobilitat del Consell Comarcal del maresme sobre el traçat pendent. Units, podrem.
:
Per cert, podeu seguir les entrevistes a l'Alcalde perl balanç de l'any 2009 clicant aquí: A El Tot Mataró, a capgros.com, que segueix aquí, i a Mataró Ràdio. De Televisió de Mataró no he trobat el vídeo. Ell mateix en fa un article aquí, al seu bloc.
:
El Pressupost, a debat
:
El curs també comença amb el pressupost municipal de Mataró aprovat inicialment i, així, amb el període d'al·legacions en marxa. Així, el proper dimarts dia 12, a les 7 de la tarda, hi ha prevista la celebració d'una audiència pública municipal al Centre Cívic del Pla d'En Boet per tal de fer el debat que calgui, i escoltar les aportacions que s'hi facin, al voltant del Programa d'Actuació per aquest 2010 [accediu als documents de referència aquí], després d'un dels processos on hi ha hagut més possibilitats de participació que mai.
:
I comença en plena crisi econòmica. Alguns indicadors anuncien amb timidesa la desacceleració de la crisi i podrien apuntar a una recuperació, que el president Zapatero situa ja al 2010, any en què preveu encara un augment de l'atur i una sèrie de reformes en l'àmbit laboral. Mataró, en aquest conext, manté les dues apostes. Una, per fer front a les situacions familiars que més complicat ho tenen, amb un increment dels recursos d'atenció social, per exemple. L'altra, per abastar les grans reformes que ajudin a situar Mataró en la millor de les posicions un cop acabi la crisi: La locomotora comercial per donar el gan salt en marxa (i també la Plaça de Cuba); el centre que uneix universitat i empresa en la innovació, ja obert; les infrastructures de mobilitat (i el conjunt de la xarxa urbana), ja en obres i (en el cas ferroviari) projectades per al seu inici amig termini; els equipaments que ens han de fer més competitius i comeptents (escoles, centres esportius i culturals), finalitzant-se; i un nou impuls a la ciutat a través d'un nou Fons Zapatero, després de l'èxit de l'anterior. A parer meu ho editorialitzava molt bé també Capgròs.
:
L'oposició, out
:
En el darrer debat de pressupost a l'Ajuntament vam haver de sentir les receptes de l'oposició en contra de la crisi i, especialment, contra l'atur. El regidor de la CUP apostava clarament perquè Catalunya tingués una economia autàrquica. Quan li vaig dir que aquest sistema econòmic ja s'havia provat amb escàs èxit (primera època de Franco), em va reiterar que ell hi apostava clarament. El del PP la va dir més grossa (cada dia s'esmerça més: en ordenances fiscals demanava revisar el preu de la sangria de la Festa Major... que em sembla que ni tan sols n'hi ha). Mojedano demanava llogar autocars perquè els aturats mataronins anessin a buscar feina a altres poblacions. Gran recepta. El de CiU, ni tan sols va fer cap proposta. Estava massa capficat amb mi. Per cert, la regidora Montse López encara espera una resposta a la seva oferta de preparar conjuntament amb l'oposició el pressupos d'enguany. En fi, ja veieu.
:
Fotos: Generalitat de Catalunya i Romuald Gallofré.
:

4 comentaris:

  1. molta pasta per la carretera per anar a barcelona quan el que interesa realment es un servei public ferroviari eficient. Senyors! quant fa que en lloc de mirarse el melic no surten una mica per europa i aprenen com es fan les coses?

    El primer tren que va sortir de la estació de mataro el 1848 va fer el recorregut en 35 minuts.

    Han pasat mes de 150 anys i la tecnologia ha donat un salt increible... nomes perque el recorregut de Mataro a plaça catalunya es fagi en uns increibles 40-41 minuts.

    Mes lent que fa 150 anys. Intolerable!

    Ara el PSC aconsegueix per la generalitat la gestió dels trens de rodalies...pero en lloc de invertir en desdoblar vies que permetin convois rapids i convois lents, en lloc de invertir en edificis de parking al costat de les estacions Nooo! mes carreteres!

    Ja que sou tan aficionats a gastar pasta infinita en informes inutils, porque no envieu el nou gerent de trens a viatjar a la xarxa de trens que entra i surt de nova york i els equipaments a les estacions del extraradi i se li cauren els dellonses a terra de la vergonya i pena que fem aqui.

    En fi. continueu aixi... un dia arribara un populista i us treura a patades de la poltrona i tot per creure que el cotxe oficial, la escorta i el informe era mes important que invertir a on realment fa falta.

    ResponElimina
  2. - Anònim
    Una cosa no treu l'altra. Paral·lelament a la intervenció viària (tan necessària), el Govern de la Generalitat ha dissenyat un pla d'infrastructures ferroviàries molt ambiciós. No tan sols per la miollora del servei de Rodalies, sinó en noves línies com l'Orbital, que significarà un canvi rotund per Mataró. 5 estacions enlloc d'una, que ens porten més a prop de casa Granollers, Terrassa, Vilanova, Barcelona... per cert, el trajecte és tan llarg per la quantitat d'estacions.El 1848 només hi va haver 1 parada...

    ResponElimina
  3. el trajecte es llarg perque hi han moltes estacions???

    quina mena de resposta es aquesta?

    no fa tants anys, hi havia una via unica i tot i així hi havia convois directes entre mataro i barcelona.

    van desdoblar la via (una per cada sentit de circulació) i en lloc de millorar, els usuaris veiem com acaban eliminant els trens directes. ara unicament hi han convois que fan totes les parades. per aixó es triga tant.

    Al final resulta que es mes rápid anar en hora punta de mataró a glories (aprox 30 minuts) que amb el tren.... i despres us queixeu de que es fa servir masa el cotxe.

    En lloc de solventar el problema, voleu que el mal servei del tren pasi a ser el mal menor a base de posar pals a les rodes al us del cotxe amb mesures estupides com la limitació a 80 (d'acord que la siniestralitat ha baixat pero dir que aixó es fa per la contaminació es una pixada fora de test. El que contamina no es el cotxe circulant a 80 o a 100 el que contamina son els milers de cotxes que cada dia es passen 30 minuts para-arranca per fer els 11 Km de les rondes !!!).

    En fi. Molt malament tot plegat. Cada dia estic mes convençut del que un dia em va dir una persona que coneix molt be i de primera ma el tema de estar en politica.... hi ha molta gent que está a politica perque a la empresa privada no durarien ni dues setmanes...

    ResponElimina
  4. - Anònim
    Jo tb crec que s'han de recuperar els trens directes o semidirectes; espero que amb el traspàs (com s'ha anunciat), es pugui solventar. Tens raó que hi gaunyaríem molt.

    ResponElimina