Són temps difícils, sens dubte, que cal afrontar amb rebaixes important de la despesa pública mentre no s'acabi l'atzucac del dèficit de l'Estat [per cert, vegeu aquesta breu anàlisi de Xavier Vidal-Folch a El País]. Entre aquestes retallades, s'hi ha d'incloure també la de la inversió pública, cosa que -pel seu caràcter estratègic- caldrà fer també amb molta cura. El ministre Blanco així ho va anunciar alhora que preveia retards al voltant d'un any en força obres plantejades.
:
Preguntat per això, el conseller Joaquim Nadal [vegeu resum de la seva entrevista a RAC1 del passat dia 20] deia que "Blanco el que diu és que les obres més urgents i prioritàries, que no són excessives i que haurem de parar, les posarem les primeres de la llista en el paquet de finançament públic-privat". I posava una prioritat claríssima per al nostre país: "En el cas de Catalunya és urgent desencallar i posar fi a la vergonya de la Nacional II, A2 Tordera-França; és urgent mantenir els compromisos respecte a la Nacional II al Maresme en els convenis que tenim signats, és urgent moure determinats trams de l’eix Pirinenc i és urgent la variant de Gandesa"
:
El recent anunci de la prompta adjudicació del primer tram de la Ronda de Mataró, així, sembla que resta vigent.
:
a TOTS els partits politics sel's hi hauria de caure la cara de vergonya amb la grandisima injusticia de las autopistes. Fa anys i anys que la estrategia es la mateixa.
ResponEliminaquant s'acosta el terme de la concesió, la concessionaria puja preus i aleshores, el govern de torn pacta amb la concessionaria una rebaixa d'uns pocs centims en els preus del peatje a canvi d'una subvenció i una prolongació del terme de concessió (per el be de l'usuari, diuen. Ha! espera, que em fa tanta gracia que em trenco!) ... preus de peatje que despres de un parell d'anys tornen a pujar i tornem a estar a on erem i amb la agonía de tenir que soportar autopistes durant 10, 15 o 20 anys mes. Quantes vegades ha pasat ja desde que va morir en franco? cuatre? cinc?
No fa pas gaire, aquest senyor que ara diu que la NII de tordera a frança es una vergonya (si aquell tram li sembla malament, l'invito a que es miri la NII de tordera fins a BCN i veurá el que es una vergonya de veritat), com deia, aquest mateix senyor, ha dit que sempre hi haurá peatjes.
Parlem amb claretat! amb quant colabora ACESA amb les fundacions o ajudes desinteresades per els partits politics?
el que mes empipa es que ens prenen per imbecils.
Per cert, algú em pot explicar perqué el Sr. Nadal va excloure els ciutadans de mataro de beneficiar-se de el acord d'usuari frequent d'autopistes com tenen els usuaris de Vilassar i tot el maresme sud?
Anònim
ResponEliminaLa idea és usar els peatges com a reguladors del trànsit (p. ex., pels residents) i no tant com a fórmula de finançament.