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Repassant un llibre que no obria fa temps per passar una informació que hi era continguda, em trobo que hi vaig deixar plegat un article aparegut al suplement "Negocios" d'El País, aparegut el 19 de novembre de l'any 1995 (el paper fa olor de deu anys!). L'havia retallat i subatllat peruqè es tractava d'un reportatge d'Enrique Jurado, amb opinions d'experts sobre l'empresa, ("Perder tiempo y dinero") sobre l'hàbit de fer males reunions de treball. Amb els anys, veig que no han variat gaire els mals hàbits. Recordo que un altre article de Quim Monzó havia recomanat com a mètode més eficaç que les reunions duressin "entre micció i micció". Relaciono els passatges que vaig subratllar i veureu com, si sou com jo que us passeu massa temps de reunions, siguin del que siguin, us hi sentiu identificats.
- Con demasiada frecuencia, los participantes desconocen el tema a tracar con lo que el objetivo de la renión no es debatir.
- Una reunión de trabajo comienza antes de la hora fijada para la misma (...) [per a] disponer de un mínimo tiempo para preparar sus posibles intervenciones.
- "Por un lado está la cultura de organización; en segundo término, cuál es el clima de los equipos; y tercero, el estilo de mando de quienes dirigen las reuniones", señala Roberto Quiroga [professor d'ESADE]
- "Lo mejor es que las organizaciones realizasen pocas reuniones de discusión; y muchas, para informar sobre los diferentes planes a realizar", señala Roberto Quiroga
- "Antes de convocar una reunión de trabajo" -continúa [José Luis Codeso Casado, de l'Institut de Directius d'Empresa]- "coniene preguntarse sobre su conveniencia no no"
- Las habilidades de conducción pasan por la distribución física del encuentro; la elección de los participantes; así como "la invitación las personas que no hablan pero tienen algo que decir; controlar al excesivamente hablador, y cortar a quien pretende echar abajo a reunión", señala Jesús García [Sanchidrián, director d'Abetas].
- Antes de finalizar, el conductor de la reunión debe concretar "quién va a hacer qué", según palabras de Quiroga
- Es preferible la celebración de reuniones por la mañana que al final de la jornada. (...) La duración de una reunión no debería sobrepasar las dos horas.
- La ineficacia de una reunión (...) [es produeix quan] no se especifica con claridad el objetivo de la reunión.
- [També quan] se incluyen en la agenda temas poco relevantes, que hacen que los participantes se aburran y, poco a poco, se vayan desviando del tema clave
- [I quan] se tratan excesivos asuntos para demostrar efectividad.
... i el paradigma de reunions ineficaces...Les reunions de veïns!
ResponEliminaEs nota molt, en aquests tipus de reunió, els que no hi estan avessats. N'hi ha que ni prenen acta, i pretenen, a la següent reunió, tornar a debatir el que ja s'ha decidit. I se'n van de tema, o tornen a un tema anterior, terrorífic!
- Maria
ResponEliminaNo creguis, a vegades, les persones més avesades a les reunions cometen els mateixos errors...