Ahir parlàvem dels narcoblocs i de l'ús del youtube per part de bandes criminals mexicanes. Avui, repassant la premsa, em trobo amb dues notícies relatives a aquest fenomen. Una, al suplement "Negocios" d' El País, on es parla de l'experiència de penjar el currículum a aquest web per buscar feina, un fet que pretén mostrar les habilitats (a la foto, Aleksey Vayner, un dels que ho fan). Al flickr hi ha algun precedent, i s'atribueix al fenomen web 2.0 o internet.2, una manera de denominar la tendència actual dels internautes a passar d'espectadors a actors actius de la xarxa.
:
De fet, el 2006 la revista Time ha atorgat el títol de personatge de l'any a tu, "you" diu amb lletres damunt una pantalla d'ordinador. Aquest fet i d'altres del fenomen youtube són també comentats avui en un ampli reportatge al suplement "Vivir" de La Vanguardia. Tots dos diaris, als seus suplements dominicals de fa una setmana (Magazine i EPS, 31.12.2006) feien esment al youtube com un dels protagonistes de l'any, tant per l'adquisició del web per part del gegant Google (que és també l'amo d'aquest bloc des de quals els escric, de fet), amb un cost de 1650 milions de dòlars, així com del seu creiexement i ús (65 mil noves entradies diàries i 24 milions de decàrregues el 2006).
:
¿Sabríamos vivir sin ver el dichoso tú por un tubo?
ResponElimina- Poderoso
ResponEliminaSinceramente, creo que sí. De todos modos, me ha gustado tu blog. ¿Eres tú el auor de las esculturas?
No sé on vaig llegir que els personatges de l'any érem els blocaires... Però per mi el youtube és com una eina més de treball. Particularment l'utilitzo per catar algun grup de música.
ResponEliminaSalut! Bon bloc!
Gràcies!
ResponElimina