dimarts, de maig 12, 2015

Mataró, partits sense programes


He volgut fer un petit i ràpid repàs a les webs de les candidatures que es presenten a la ciutat de Mataró exclusivament per veure si trobo amb quin programa ho fan. I si, és, almenys, accessible als internautes, sense entrar a avaluar el seu contingut. Podria ser que el que dic que no trobo hi fos; en aquest cas, estic disposat a rectificar aquest escrit... ara, ja veureu que, en general, sembla que el programa es vulgui amagar.

Començo pel PSC. A la web hi surt d'entrada, ja que es va publicar fa poc. L'enllaç remet a un pdf que, enlloc de sortir en pantalla, es descarrega directament, el que dificulta, crec, lel seu ús. El pdf descarregat, però, permet utilitzar el cercador de manera bastant eficaç. Per mi, massa feixuc i a vegades poc concret (abús dels "impulsarem", coses que fan els altres partits amb programa, per cert), però almenys hi és tot i cadascú pot jutjar-ho. A la web del candidat no hi sé trobar cap enllaç més enllà dels "compromisos" que no tenen res de programàtic. Això s'ha de corregir. [veure nota 1]

Vaig a CiU. No he sabut trobar enlloc el programa. La web de la coalició fa més d'un mes que no s'actualitza. El blog del candidat va penjant coses (m'esparvero en una entrada que diu que li vam amagar la situació financera de Pumsa en fer el traspàs, no sabia que era tan mentider... o que l'alcalde actual li amaga coses). I la web del candidat no hi ha cap enllaç al programa. Si remenes una mica les pestanyes et trobes amb el document "50 compromisos" (una mica decepcionants, per cert, ple d'inconcrecions), però el programa no el trobo enlloc. Deu ser tan secret i ocult com el pacte amb el PP a l'inici del mandat, descobert uns mesos més tard en ple incompliment, i del qual mai no n'hem conegut la seva totalitat (¿on és l'annex que s'anuncia aquí?).

A la web del PP tampoc hi sé veure el programa. També fa temps que no s'actualitza. Tampoc he sabut trobar cap web del candidat, més enllà d'una pàgina de Facebook amb el nom d'"Aixquem Mataró" on no hi veig cap enllaç al programa.

A la web d'ICV em trobo amb l'agradable sorpresa que han tret "i juntes" de l'eslògan electoral. Però no trobo cap enllaç al programa, excepte un exctracte de Cultura [Vegeu nota 2]. El blog del candidat fa tres setmanes que no s'actualitza. Des d'allà m'enllaça a una altra pàgina de nom impronunciable i, eureka, allà s'enllaça a un programa, també un pdf descarregable i des d'on es poden fer cerques. Pel meu gust, tant de rotllo (que serveix en teoria per explicar-se millor), esmorteeix les propostes, també amb algunes inconcrecions. Però aquí, també, hi és tot i podem llegir-lo.

Faig l'esforç d'entrar a la web de PxC, on tampoc actualitzen res des de fa dos mesos. Al blog de la candidata fa tres setmanes que no s'hi posa res, tot molt insuls. Al Facebook de la formació, fora d'algunes propostes en forma de cartell, no hi ha cap enllaç a cap programa. Potser ni en tenen. O és molt senzill.

Faig de nou un esforç per entrar a la web de la Cup. Molt de codi ètic i molt de vídeo, però ni rastre del programa. També és dels que no en deuen tenir, ni els cal. Això sí, el primer banner és el de la botiga de la formació. Primer lo primer. El blog del candidat porta un mes i mig sense actualitzar-se.

La web d'ERC de Mataró és la segona on hi veig un enllaç, a la home, directament al programa. Es pot consultar en pantalla i descarregar, en pdf. Peca també d'excessives peces d'entrada, però resol millor la identificació de les propostes, tot i que també cau en inconcrecions, a vegades, com els altre que hem vist. Tenen una web de campanya que també remet al programa.

Ciutadans no té web local ni web de campanya. Té un Facebook on no hi sé trobar el programa. Com que conec el candidat, tenia curiositat per saber què farien. I "mi gozo en un pozo". [Vegeu nota 3]

No sé si s'ha de dir Volem Mataró o Podem Mataró, de l'última candidatura que miro. Podem té una web, amb alguns documents penjats, però cap d'ells el programa. També tenen una pàgina de Facebook, també sense cap enllaç programàtic. Volem té un blog que fa un mes que no s'actualitza i una pàgina de Facebook clònica de l'anterior. Moltes pàgines però enlloc cap programa. [Vegeu nota 4]

Aquest és el panorama, nois. Us juro que voldria haver-me equivocat.

Notes [post-scriptum]
  1. En primer lloc, demano disculpes a tothom pels errors que m'han fet veure apreciades persones. Ja deia que potser errava. Efectivament, com m'indica en Dani Hurtado als comentaris, l'enllaç al programa des de la pàgina del candidat hi és i permet veure el programa sense necessitat de descarregar-lo. Molt bé. Conclusió: o tinc un problema greu de vista, o el meu ordinador no havia actualitzat aquest lloc, o jo què sé. Me n'alegro, en tot cas.
  2. El seu candidat, Xavier Caravaca, m'escriu i em diu que m'enviarà el programa. Perfecte. El dimecres 13, dia de la Mare de Déu de Fàtima, m'arriba en pdf per correu electrònic i el penjo aquí. Em diu que l'endemà tindran la versió en català. Sembla un concurs a veure qui troba Mataró allà al mig. Efectivament, m'arriba el programa, que també penjo -jo- aquí. Entremig, salta la notícia que la candidata número 8 d'aquesta llista ha dimitit després de llegir-se el programa i veure que era de dretes ¿Haurà estat culpa meva, per haver-lo penjat?
  3. Com diu la Sarai Martínez en un dels comentaris inferiors, el programa era a la pàgina de Facebook de Volem, en una entrada del dia 10 que cal anar a buscar força avall. Enllaça a un document de Drive que podeu trobar aquí. Per cert, de moment és l'únic grup que té també versió en castellà. Només recomano humilment que l'enllacin de les webs respectives. Trufat d'un cert aire d'eslògan tòpic permanent, només em pregunto com es paga tot el que proposen. En un comentari  sota, veureu que David Lloveras anuncia que ja l'han penjat al blog de Volem Mataró. Molt bé.
  4. En Miguel Guillén m'escriu i m'adverteix que el programa electoral sí que és a la web del partit. És ben bé que tinc un problema de vista. No passa d'aquesta setmana de demanar hora a l'oculista. S'ha de baixar una mica, potser seria bo que es veiés més aviat, però hi és (enllaça aquí). Cal fer justícia, com em demanava en Miguel, i rectificar.

Foto: Un debat que s'ha fet avui entre candidatures a la UGT (MataróNotícies)