dimarts, d’agost 18, 2009

Alliberar

Cites d'agost - 18
:

:
El meu amic oriental em diu que el cristianisme és ontològicament molt angoixant, perquè cada humà es juga l'eternitat en el temps. (...)
:
Reconec que és certament angoixant que es visqui una sola vegada, però li dic que més claustrofòbica em resulta la hìpòtesi de tornar-hi a ser una i altra vegada, amb altres indumentàries i vestimentes. Ell em diu que hi ha l apossibilitat d'alliberar-se mitjançant la pràctica de la virtut, la vida recta i la compassió i exigir sempre més del cercle de la vida, però jo li faig veure que el Déu Amor que vetlla per totes les criatures dóna a cadascuna la possibilitat de viure una única vida, però desitja tanmateix la salvació de totes, perquè la passió de Déu és alliberar.
:
Francesc Torralba, a "Vivim una sola vegada?" (fr.), a Foc Nou, agost-setembre 2009.
Vídeo: Bill Viola, The Reflecting Pool (1979)
:
Publica un comentari a l'entrada