divendres, de setembre 02, 2005

Pere Pascual i Lourdes Muñoz

Avui, finalment, i gràcies a l'assessorament impagable d'en Francesc Amat, he col·locat un reguitzell d'enllaços a l apart dreta de la pantalla que esteu mirant. M'en deixo molts (ja els aniré posant) i encara em sembla massa llarg. A veure si també us són útils.
:
En Pere Pascual (alias "Pic") és un crític d'art mataroní al qual llegeixo pràcticament des que tinc ús de raó. Alguna vegada l'he citat aquí. Fa crítiques molt apassionades (a més de documentades), tant si ha d'elogiar com si ha de criticar, i no s'està de res. No té pèls a la llengua i no es casa mai amb ningú. M'imagino que, per això, deu tenir un munt de detractors. Però a fe meva que també té força seguidors entusiastes. Des que s'ha interessat pel meu blog, tenim un esmorzar pendent (ell m'ha de donar dia i hora), però mentre no arriba ens obre la curiositat amb un blog personal. I Mataró puja de nivell amb el seu planter de blocs. (A la foto, de Sergio Ruiz, en Pic amb un programa a la mà presentant una exposició l'any 2004).
:
El desastre de Nova Orleans omple rius de tinta (o bits de blogger), i algunes veus ben fermes, que posen el dit a la nafra en la manca de prevenció que ha mostrat la primera potència del món. Aquest matí sentia a la ràdio que fons destinats justament a obres de prevenció i reparació dels dics de contenció s'havien sacrificat per pagar les despeses del desplegament militar amb motiu de la guerra i post-guerra d'Iraq en una de les modificacions del Pressupost federal de l'era Bush jr. N'he parlat altres vegades en aquest blog, de la necessitat de prevenció en la protecció civil. I ara en tenim un mastodòntic exemple. I, sens dubte, la idea que la guerra de l'Iraq és un boomerang pren força. També a la ràdio sentia el testimoni de la diputada Lourdes Muñoz, a qui conec personalment, que es troba confinada amb la seva família en un dels recintes on s'hi refugien milers de persones. El seu testimoni era terrorífic. Sembla que ha estat evacuada. (Foto, de l'agència Efe).