dijous, de gener 15, 2009

Mataró Bus: nova xarxa

:
A finals de mes Mataró estrenarà una nova xarxa del seu transport públic urbà, el Mataró Bus. Amb aquesta nova implantació, s’incrementa el nombre de línies, s’amplia la cobertura geogràfica i la franja horària, i es redueix el temps d’espera . Dissabte que ve, a les 12 del migdia, es presenta la nova xarxa amb vehicles a la Plaça de Santa Anna de la mà de l'Alcalde, Joan Antoni Baron, i del regidor Oriol Batista. L’acte és públic [vegeu-lo al Facebook]. Han estat molts mesos, fins i tot anys, treballant tècnicament i amb la participació del Consell Municipal de Mobilitat, per assolir aquesta nova proposta. En resum, aquestes són les dades més rellevants de la nova xarxa.

1. Es passa de 6 a 9 línies, una d’elles circular en doble sentit. Les altres, tenen recorreguts més simètrics (anada i tornada per itineraris similars). A més, per primera vegada es dóna servei a polígons industrials, hi ha un apropament a les urbanitzacions i, en general, ampliació de la cobertura territorial, passant del 94,6 al 96,2% de la població que a un radi inferior a 300 m. de casa seva pot trobar una parada d’autobús.

2. Es milloren les freqüències de pas:
::
3. S’amplien els horaris
::
4. Hi ha més relacions directes, sense necessitat de fer transbordaments. Concretament, 32 més: Heus aquí alguns exemples:

• Cerdanyola Nord: Cirera, El Palau, Rocafonda, Els Molins i Vista Alegre
• La Llàntia: Cirera, El Palau, Rocafonda, Els Molins i Vista Alegre
• Eixample Sud: El Palau, Vista Alegre i Rocafonda
• Cirera: La Llàntia i Cerdanyola Nord
• Rocafonda: Cerdanyola Nord, La Llàntia i Eixample Sud
• Els Molins: Cerdanyola Nord i La Llàntia
• Vista Alegre: Eixample Sud, I.C.S., Universitat, Cerdanyola Sud, Cerdanyola Nord i La Llàntia
• I.C.S.: Vista Alegre
• El Palau: Eixample Sud, Cerdanyola Nord i La Llàntia
• Universitat: Vista Alegre
• Cerdanyola Sud: Vista Alegre

5. Un creixement important del servei, per anar-se adaptant a la demanda
:

:
(*) Nombre d’autobusos operatius, i entre parèntesi el total d’autobusos inclosos els de reserva.

Amb uns increments de:

  • 32% de Flota
  • 28% en km comercials
  • 65% d’expedicions
  • 34% de plantilla
  • 32% de viatgers transportats

6. Per tant, un servei més ràpid, amb recorreguts més directes, amb menor temps de viatge i menor temps d’espera.

7. Un servei més modern i accessible

  • Incorporació de la doble rampa (automàtica i manual) per incrementar la fiabilitat i facilitar l’accés a l’autobús a les persones amb mobilitat reduïda, inicialment en els 12 nous autobusos que comencen el servei el 31 de gener.
  • Una nova pàgina web, que incorporarà un motor de recerca.
  • 4 nous punts d’informació. Instal·lació de panells informatius a: Parc de Cerdanyola, La Rambla, antic Hospital i Mataró Parc, que es sumen als ja existents a estació de RENFE, Hospital de Mataró, Pl. Fleming, ICS a Pl. Serra i Xifra, EUPM, Pl. Espanya i Pl. Tereses.
  • Sistema d’avís per SMS.
  • Pantalles informatives en els autobusos.

8. Un servei més complet i eficient:

  • Nous vehicles de suport (mecànics i inspectors).
  • Transport nocturn (Prova Pilot).
  • Disseny optimitzat: Estudis Origen – Destí (Enquestes i sistemes de comptatge de viatgers).

9. Per una mobilitat sostenible:

  • Més autobusos des dels barris cap al centre.
  • A la feina en transport públic. Serveis a polígons industrials.
  • Des dels barris a l’estació de ferrocarril, i cap a l’Hospital amb major freqüència.
  • Menys emissions contaminants:
    - Un desplaçament urbà en autobús suposa 3 vegades menys emissions que en vehicle privat i 6 vegades menys espai ocupat.
    - Vehicles Euro 5, d’acord amb la normativa de la UE.
    - Nou tren de rentat “vessaments zero”.
  • Certificacions de qualitat, medi ambient i riscos laborals.

CiU desvia l’atenció

Els deu fer tanta ràbia, als de CiU, que el Mataró Bus faci aquesta embranzida, que si no no s’entén per què el mateix dia emeten un comunicat amb falsedats sobre una suposada ordre de la Policia perquè els agents facin un determinat nombre d’arrossegaments diaris. El regidor de Via Pública, el meu company Oriol Batista, ha sortit al pas dient que «CiU ha actuat de mala fe perquè ha posat en boca del cap de la policia paraules descontextualitzades», i insisteix a dir que l'únic que hi ha són estadístiques i indicadors d'activitat. «El que està fent CiU és confondre l'opinió pública», tot acusant aquesta formació tergiversar el seguiment dels indicadors d'un agent amb una ordre d'aquest tipus. És clar que sempre és millor un titular, juagnt amb la demagogia, que no pas sancionar l'incivisme del qual tant s'omplen la boca. (Sentiu la polèmica a Mataró Ràdio, aquí.)
:

Publica un comentari a l'entrada