dissabte, de gener 16, 2010

Les eines 2.0

Donada la meva condició de regidor o responsable polític del meu Partit, de tant en tant sóc objecte d'estudi d'alguns alumnes bé de batxillerat o bé universitaris. Espero que no per rara avis. Més aviat es tracta d'entrevistes que m'imagino que deuen ser incorporades o treballades per a la feina que els encomanen. A vegades també em demanen informació o ajut de qualsevol mena al que sempre responc amb cert entusiasme. Espero que els hagi estat de profit. Alguna vegada s'han fet públics. És el cas del que va presentar-se l'estiu passat sobre la influència de la Via Europa en el desenvolupament del preu de l'habitatge a la ciutat, un gran treball de Xoán Inocencio i Héctor Mayo que va merèixer un post de l'Alcalde.
:
Sobre temes, els que s'enduen la palma són estudis sobre els partits polítics, sobre l'arribada d'El Corte Inglés a la ciutat i les històries viscudes a l'entorn d'aquest tema i també (suposo que per la meva condició també de blogger incorregible i usuari de Facebook) sobre l'ús del que se'n deia fa poc les 'noves tecnologies' i les seves aplicacions. Sobre aquesta darrera qüestió també he participat en algun programa radiofònic i televisiu de Mataró.
:
I també sobre això versa un dels darrers treballs en què he participat. És una enquesta elaborada per Josep Andreu Palacios, alumne de 2n de Batxillerat de l'IES Alexandre Satorras, també de Mataró, sobre l'ús i el coneixement del que se'n diu la web 2.0 i les seves eines. Ell és l'autor d'un magnífic bloc sobre el tema, que inclou el treball esmentat, que podeu trobar aquí. Hi he participat responent l'enquesta per correu electrònic i reenviant-la a altres usuaris perquè la responguin. Ni el volum ni la distibució de l'enquesta permet treure'n dades fiables des del punt de vista demoscòpic, i tampoc va més enllà de comentar les diferències entre grups d'edat, de professió o d'estudis, entre d'altres. Però els seus resultats resulten suggeridors respecte a la irrupció i evolució d'aquestes eines, revelen algunes coses sobre el seu ús i popularitat i ens permeten albirar comportaments diferenciats que, desenvolupats, podrien ser útils per millorar l'eficàcia d'aquestes eines, per exemple. Us el recomano.
:

2 comentaris:

marià ha dit...

També ha estudiat lo pesat que és veure't cada cop que obrim el Facebook? O els comentaris que deixes al capgros defensant-te i tirant-te floretes per lo ben gestionat que ha estat l'afer Can Fàbregas?

Ramon Bassas ha dit...

Marià
Al Facebook només em poden veure quan l'obren els que m'han agregat, acte voluntari i que em sembla que encara no he negat a ningú.
No deixo comentaris al Capgròs; hi estic registrat, però al meu nom, de manera que quan els faci signaré amb ell.