dijous, de setembre 27, 2012

Teorema



Jo vaig dir que Teorema sorgia directament del poema de San Juan de la Cruz que comença amb el vers. "Mil gracias derramando" (...). Pasolini havia volgut, segurament, a Teorema separar la Gràcia que es desprenia de la divinitat de Crist, de la seducció sacra que, a través del sexe, exercia un home, el protagonista, en una mena d'inesperada visita de Déu al si d'una família burgesa de Milà.

Josep M. Castellet, Seductors, il·lustrats i visionaris, (Ed. 62, Barcelona, 2009), pp. 197-198.
Foto: Fotograma de Teorema, de Pier Paolo Pasolini (1968)

2 comentaris:

Jordi Morrós Ribera ha dit...

Carai, jo en guardo un record impactant de joventut quan vaig veure aquesta pel·lícula del Pier Paolo Pasolini, i en aquell moment això de Sant Joan de la Creu se m'escapava molt.

Ramon Bassas ha dit...

Jordi
Per això vaig trobar tan interessant aquesta referència que hi fa Castellet, en un magnífic capítol on parla d'Alfons C. Comín.