dimarts, de juliol 27, 2010

Airlog a sel Setnas #lessantes

Ciutat de Santes - 4
:
Avui, dia de Festa Major. Glòria a les Santes Juliana i Semproniana. Missa amb cardenal, ritual d'autoritats, passada i focs. Dinar. Pares amb cara de cansats, rotundament rendits, treient forces per rendir culte als gegants. Inici de la davallada física, festiva, post-festum. Ciutat senyora. Marrecs. Ai ai ai que això s'acaba.
:
No conec massa gent, per no dir ningú, a qui li hagi agradat el cartell d'enguany, sí potser més la seva proposta de merchandising. Jo he de dir que -ja sé que semblo raro- em va agradar. Diguéssim que la peça de Dani Montlleó no em va interessar massa si entrava o no pels ulls, o pels colors, o si s'adeia o no amb les meves imatges més genuïnes de la festa, sinó que vaig intentar seguir el seu joc: el del gir, el del salt, el del redoble, el de les relíquies fetes còmic, el doble llenguatge de la M, aquesta mena de superheroi/follet fent el salt mortal, la inversió del signes, la poca festa dels colors, la composició tan ordenada... Crec que és un joc interessant, que va al nucli de la funció antropològica de que fem aquests dies i ho fa d'una manera divertida. L'autor ho va explicar molt bé en una entrevista a Capgròs. En fi.
:
Actes recomanats per dimecres 28 de juliol
:
Anada a la Residència Sant Josep 11.00 h / Des de l’Ajuntament
Concert: The Cabrians i Aspencat 23.00 h / Plaça de l’Ajuntament
Requisits de Festa Major 23.00 h / Plaça de Santa Anna
: