dilluns, de març 13, 2006

Actes | Disciplina

Força actes
:
Dissabte i diumenge he estat a la Convenció Municipal del PSOE (vegeu el post de Joan Antoni Baron), a Sevilla, el que m'ha tingut ben entretingut i ocupat. Vam acabar la setmana política, a Mataró, els socialistes, amb un acte amb Consol Prados al barri de Cerdanyola, n vam repassar la situació política amb un bon nombre de persones. Avui al vespre, mentre els companys de la JSC avaluaven el mandat municipal junt amb les altres organitzacions polítiques juvenils, érem també al Nord de la ciutat explicant la proposta dels nous accessos a la C32, també amb molta expectació. La setmana és plena de més actes de partit. De la Convenció vegeu-ne el record a les víctimes de l'11-M, la nota sobre el Pacte d'Estat, del discurs de Blanco, del discurs de la Vicepresidenta De la Vega, del discurs del President Chaves i les conclusions. Molta calor, a Sevilla, i molta il·lusió, arreu d'Espanya.
:
Sevilla és una ciutat magnífica; hi he estat un parell de vegades més, ja fa anys, i la Convenció ens ha donat algunes horetes per revisitar-la i gaudir-ne. S'està preparant per la Setmana Santa i se la veu amb moltes ganes. A més, amb la trobada del PSOE hi trobes alguns amics d'arreu d'Espanya i, especialment, amb els andalusos, entre ells Manuel Silva, l'alcalde de La Roda que fa poc va ser a Mataró defensant l'Estatut. (Fotos: Quico Melero)
:
Visca la disciplina
:
Us recomano l'article que avui publica El Punt del professor Francesc Torralba en el que defensa la implantació de la disciplina a les escoles, "però no en el sentit de la coacció, o entesa com a pràctica del terror o xantatge moral, sinó entesa com a actitud humana, com a esforç continuat al llarg del temps, com a necessària perseverança per assolir qualsevol objectiu en qualsevol terreny", com diu. Avui que se signava el Pacte per l'Educació era molt pertinent demanar que "els nostàlgics de la disciplina no acabin imposant el seu criteri, però també esperem que els partidaris d’una pedagogia de dolçor prenguin nota del desastre colossal a què ens han abocat aquestes pedagogies". Demana més silenci, més exemple dels professors davant els alumnes, el compliment de les normes, i més "contrarietat", perquè "la contrarietat educa, estimula la intel·ligència, fa espavilar-se i, contràriament al que s’ha dit, és un estímul per aprendre".
: