dilluns, de juny 04, 2007

El llegat de Pilar Gonzàlez, Arcadi Vilert i Fermí Manchado *

El mandat que començarà el proper 16 de juny**, amb el Ple de constitució de l'Ajuntament i l'elecció de l'Alcalde, presentarà força novetats almenys en la composició del Consistori. Per part del PSC, tres regidors amb força experiència deixaran la seva responsabilitat d'electe després d'anys de treball i molt bons resultats. Esperem que la seva tasca serveixi de mirall per la resta que, amb esperit de renovació, pren el seu relleu amb ganes i entusiasme. Es tracta de Pilar Gonzàlez, regidora des de 1991 i primera tinent d'Alcalde en aquest mandat, Arcadi Vilert, també tinent d'Alcalde i regidor d'Urbanisme des de 1999, i Fermí Manchado, que també ha mantingut la tinença d'alcaldia i ha estat regidor de Mobilitat fins ara."La Pilar", com deia l'Alcalde Joan Antoni Baron, "ha estat el motor del Tecnocampus, el projecte que ens obre les portes al futur". Efectivament, després d'un quants anys a Educació i després d'altres anys al front de l'Instutur Municipal de Promoció Econòmica, Pilar González, mestra de professió i exdirectora de l'Anxaneta, ha estat encarregada dels Serveis Centrals i d'iniciar und els projectes més ambiciosos que mai haurà tingut la ciutat: el TecnoCampus Mataró, un parc tecnològic avançat, on lligarà les empreses dels sectors més innovadors amb la universitat i la recerca, amb la ubicació dels centres universitaris prop del mar.
:
Arcadi Vilert "ha estat l'home que ha sabut interpretar les noves necessitats urbanístiques de la ciutat", segons l'Alcalde. Si en el futur la ciutat pot albergar nous equipaments per a la gent, activitats econòmiques de primer nivell que generin ocupaciécompetitiva, noves zones verdes i parcs i, especialment, habitatge de protecció oficial, ha estat sobretot gràcies a la tasca de generació de sòl, sense moure ni un centímetre els límits urbanitzables de Mataró, que ha fet el fins ara regidor d'Urbanisme, modificant el planejament en aquells llocs la construcció dels quals no ens ho hagués permès.
:
"I si el Mataró Bus hagués de tenir un pare, aquest seria en Fermí Manchado", apuntava Baron. Més de cinc milios de viatgers i sis línies, amb tendència creixent, han estat el gran llegat, junt amb milers de places d'aparcament públiques fetes i moltes més projectades per als propers anys. El transport, la mobilitat i l'aparcament són preocupacions molt sensibles dels ciutadans i sovint no és gens senzill afrontar-les. Ell ho ha fet amb feina feta i preparada, i això és un molt bon llegat. Es tracta de tres exemples de ciutadans que han dedicat part de la seva vida a fer de servidors públics, de persones que han esmerçat esforços i il·lusions a treballar per tothom tornant la confiança que els electors han anat dipositant en el PSC i els seus regidors i regidores. És així com ens agrada treballar.
:
* article com a portaveu del Grup Municipal Socialista a l'Ajuntament de Mataró al butlletí municipal MesMataró (juny 2007); fotos: QM.
** a la revista diu, per error, maig i no juny
:

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Què en fareu de la Pegaso? Ja fa més d'un any que cria malves. Fa uns dies vaig veure que l'havien tirada a terra. Més pisos de 50 milions o pisos de protecció oficial de 40?

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,

El projecte s'explica molt bé si cliques aquí. A més d'equipaments, zones veds i zones per activitat econòmica, el text ja diu que "es preveu la construcció de 1.235 habitatges, dels quals un 70% seran de renda lliure (837), un 20% de preu protegit (271) i un 10% de preu concertat (127)".

Anònim ha dit...

1.235 habitatges.

Més habitatges són el que ens fa falta?

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,

Segons el Pla d'Habitatge que vam aprovar totes les forces polítiques, si volem garantir que a Mataró hi puguin viure els joves, sí (si no, se n'hauran d'anar a viure fora). No indefinidament, és clar, sinó els que marca el Pla.