dissabte, de febrer 07, 2009

Foc i mort

Foc
::
- Quina és la llei suprema que governa l'univers?
- (Foc): fam i abundància.
:
Tot serà jutjat i devorat pel foc que es presentarà.
:
El foc viu la mort de la terra i l'aire viu la mort del foc; l'aigua viu la mort de l'aire i la terra, la mort de l'aigua.
:
Per les ànimes, tornar-se humides és plaer o mort. Tots vivim la mort, i tots vivim la nostra mort.
:
Heràclit d'Efes (DK - 65, 66, 76, 77)
:
Il·lustració: Fotograma de Foc al cos (1981)
:
:
I mort
:
Parlant de la mort, una entrevista a Francesc Torralba a La Vanguardia d'ahir ens dóna a conèixer el seu darrer llibre, Planta cara a la mort. A l'entrevista diu coses com aquestes:
:
Hemos pasado de una educación que escondía a Eros, al sexo y a la vida sexual, a una educación actual donde ciertamente los niños saben que los bebés no vienen de París, pero no saben que se van a morir, que sus padres morirán, o por qué mueren sus abuelos, no lo tienen asumido.
:
Es verdad que morir, morimos. Pero fíjate que distinto es cuando uno asume que la muerte forma parte de la vida. Verás cómo y de qué forma se valora cada instante que pasa. Si la vida es tan apasionante es porque es limitada y porque en este tiempo, que no sabes que durada tiene, debes desarrollar tu proyecto de vida. ¿Qué sacas de avanzar la muerte? Descubrir el tesoro que supone estar vivo y de la chamba que significa estar en el mundo. A mi entender, la conciencia de la mortalidad no te lleva a un pesimismo vital, sino todo lo contrario, a dar mucho valor a cada instante concreto. No sabes si estarás el año que viene, y en el caso de que estés, no sabes cómo. Esto te hace pensar seriamente en el valor que tiene cada día, cada gesto, cada beso…
:
Publica un comentari a l'entrada