
:
La història ve a dir que és més sensible el nen que es fixa en l'ocell que hi ha a la seva finestra que no pas a la lliçó de matemàtiques. I sorprèn de quina manera hi ha un consens tan generalitzat (bé, potser tant no) en acceptar aquesta visió, aquesta primacia de l'espotaneïtat a l'estudi, de la immediatesa a la reflexió, de la infantilitat a l'adultesa. Mireu les conclusions de Luri:
:
- Que hay gente insensible a la belleza de las matemáticas y no tiene ningún pudor en confesarlo. O quizás es que niegan la competencia didáctica de todos los profesores de matemáticas.
- Que en la clase de un buen profesor todos los pájaros son mudos.
- Que hay personas dispuestas a animar a sus hijos a ser más sensibles al canto de los pájaros que a la palabra de un adulto.
- Que la beatería es una tentación permanente en la escuela.
- Que el niño suspenderá el próximo examen de matemáticas sin por ello aprobar el de ornitología.
:
3 comentaris:
Ramon, no ens ho creguem que a les escoles els nens es poden aixecar per veure els ocells i sentir-los cantar. I no fem servir arguments d'aquest tipus que ens porten a defensar que els mals de l'educació se solucionen amb més pissarra. Ja sé que Luri va en aquesta línia; jo no.
Més pissarra?
La meva dona es mestra i s'ha especialitzat en pissarres digitals. Són una meravella. Les recomano.
Però el que recomano de veritat és la co-presència cara a cara de l'alumne i del mestre.
Li sembla això molt carca, Martí?
- Martí,
Certament, espero que a les escoles aquesta faula sigui impossible. Més aviat me la prenc om una al·legoria d'alguns valors que impregnen pertot, també a l'escola (a vegades)
- Gregorio,
Segur que us posareu d'acord, en Martí és un bon mestre.
Publica un comentari a l'entrada