dilluns, de desembre 06, 2004

Constitució | Impostos | Alcalde | "S" trapella

Miravet traspassa l’Ebre?

maragall

Destacarem avui el discurs del President Pasqual Maragall amb motiu de la celebració de la Diada de la Constitució, en el que reclama una relació sincera i de confiança de Catalunya amb la resta d’Espanya per traspassar "l’esperit de Miravet" a la necessària reforma constitucional per introduir, segons ell, la relació de nacionalitats històriques i regions a les què es referien els constituents el 1978. Ningú no pot negar que té molt més efecte aquest discurs que no les anteriors celebracions d’aquest Dia –de comerços oberts, sigui dit de passada- per si algú en tenia algun dubte.
:
Progressivitat poc progressista?
:
També dir-vos que al vespre, en un bar fantàstic de Rocafonda mentre m’esperava que em fessin uns bocates, vaig llegir l’article del professor Antón Costas a El Periódico segons el qual la pressió fiscal espanyola recau sobretot en les rendes mitjanes i que qualsevol reforma fiscal, a banda de tenir en compte aquest aspecte (i de com afecta llur progressivitat, de forma més brutal que en altres trams), hauria de centrar-se en les rendes més altes. Vaig fer un articlet sobre un tema similar.
:
L'alcalde respon
:
La iniciativa del portal capgros.com i de l'Alcalde Baron de sotmetre's a les preguntes dels cibernautes està donant resultats molt positius de cara a la transperència i al recull de les preocupacions ciutadanes. En Joan Salicrú hi reflexiona tangencialment al seu blog.

alcalderespon

Una "s" molt trapella
:
Un amic amb ganes de gresca em fa notar que, si al nom d’aquest web, hi afegiu una "s", és a dir, cliqueu sobre http://ramonbassas.blogspost.com en trobareu una versió menys políticament correcta. Que consti que no hi tinc res a veure. I encara que us hi faci pensar, no sóc ben bé el protagonista.