divendres, d’agost 03, 2007

Anar a tocar els Àngels | El 'meme' de Les Santes

Propostes d'agost - III
: Jo a Monells (20.8.2003)
Un article d'Antoni Puigverd a El País, edició catalana (15.8.2003), de fa quatre anys, va ser suficient per animar-me d'un rampell a repassar una sèrie de poblets que mai no havia visitat, a la comarca del Baix Empordà. Era a l'agost, amb la Costa Brava plena de gent i aquests paratges buits i magnífics. Bordils, Sant Martí Vell, Madremanya, Sant Sadurní de l'Heura, Millars, les ruïnes de Sant Miquel de Cruïlles, Corçà, el Santuari dels Àngels, Monells... Vam fer exactament l'itinerari que ens proposava l'escriptor; bé, no exactament: vam dinar a la Bisbal per exigències del conductor, però a continuació vam reprendre el camí de les Gavarres. Dúiem llimones madures collides sota el romànic de Sant Miquel, vam veure una petita pedregada a l'Hotel de la Plaça de Madremanya prenent un gintònic que encara recordo i vaig comprar uns goigs fantàstics al santuari dels Àngels, una muntanya que fa molt segles, molts, ja era sagrada. És una bona excursió d'un dia amb cotxe.

Vegeu web Atles Literari (UdG)
El meme de Les Santes 2007
En Jordi Merino ens demana un meme (qüestionari a respondre i per tornar a passar) sobre la passada Festa Major de Mataró. Aquí va

1. El millor d'aquestes Santes: Potser els concerts de Can Marchal, ens fem grans i un desitja moments de calma.

2. Una anècdota que es pugui explicar de Santes: Les bromes que fèiem als balls amb un amic meu que s'assembla molt a mi: preguntava als meus interlocutors si havien begut tant que ja hi veien doble.

3. El pitjor de Les Santes: Potser el núvol de fum dels focs...

4. Quins actes recomanaries: La Missa de Glòria i la Nit Boja. Dues maneres místiques de reconduir el Caos.

5. Què canviaries o afegiries per a l'any que ve: Gairebé signaria perquè fos igual, jo sempre penso amb els incidents i tal i aquest any ha estat bo... però es pot tòrcer fàcilment.

Passo aquest meme a: Care Santos, Cristina Jaumandreu, Consol Prados, Rosa Herrero i Vladimir. Foto: L'Alcalde Baron, els diputats Camp i Prados i un servidor a la darrera Missa de les Santes. Autor. Óscar Rojano (capgros.com)