diumenge, de setembre 30, 2007

Bonald i la veritat | Blocs cristians | Bon web d'Església

Caballero Bonald i la veritat
:
En una recomanable entrevista a José Manuel Caballero Bonald, ahir a El País, elegeix un dels seus versos, al final. I ho fa així: 'Sólo es verdad lo que aún no conozco'.
:
Trobada de blocs cristians
:
Dijous passat vaig participar a la I Trobada de Blocs Cristians, dels que parlen Manel Filella i Maria Escalas. Vaig preparar una intervenció sobre el fenomen de la irrupció i èxit dels blocs a partir d'idees meves o d'altres que ja em deveu haver llegit (o passat per alt) altres vegades. Una breu presentació del tema, els canvis tecnològics que el fan possible, les tres 'crisis' (d'identitat, de mediació, de la intimitat) que ajuden al seu èxit i una breu reflexió sobre el cas català (eclesial inclòs). Jordi Llisterri va comentar la Blocsfera que han obert a Foc Nou i l'Eloi Aran va pautar un debat interessantíssim que abastava força aspectes. L'hem de repetir l'any que ve. No només hi vaig trobar bons blocaires, si no que, també, em sembla, bones persones.
:
Bon web d'Església
:
L'exemple d'un web ideal d'Església és el que ens ofereix aquesta parròquia de Blanes, la de Santa Maria, que enllaça amb els altres centres de culte de la localitat selvatana, la Parròquia Santa Teresa, la Parròquia Sagrada Familia i el Santuari de la Mare de Deu del Vilar. Hi ha informacions pràctiques, notícies, reflexions, eines per a la reflexió o la pregària cristiana (i o sempre directament confessionals), és dinàmica, ben fet, caram. Proposo que es prengui d'exemple, és un gran salt qualtatiu, no tan sols dels ciclostilats fulls parroquials, sinó de la capacitat d'obertura franca, oberta i solvent al món que ens oferiex la pantalleta on ara m'esteu llegint. Només falta enllaçar els blocs dels feligresos. I si no n'hi ha, que els creïn, no els costarà gens, pel que es veu.
:

8 comentaris:

Napoleón Bonaparte ha dit...

Vaya Ramón, que extraña coincidencia. Tu "filosofando" sobre la verdad y yo en nuestro blog, "filosofando" sobre la mentira de los políticos: el autoengaño.

Sobre este autor (que no conozco a fondo), me suena que no podía "ver" a alberti pero quizás me equivoco. Es solo un comentario. No conozco su obra.

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

- Napoleón,

Yo tampoco le conozco a fondo, pero lo que he leíde de él me ha gustado.

Anònim ha dit...

Bon blog, no el coneixia!
Mireu aquest. http://www.ulldepoll.wordpress.com

Música, literatura, política, futbol

Ramon Bassas ha dit...

Gràcies. Trobo que és un bon bloc, el que dius.

ILDEFONSO MARMOL ha dit...

Pásale esta información al consejo parroquial de Mª Auxiliadora, a ver si aprenden algo y se enteran de que estamos en el siglo XXI y no en los años 50.

Ramon Bassas ha dit...

- Ildefonso
Tiendo a ser muy comprensivo con los consejos parroquiales, llenos de gente con muy buenas intenciones y retos importantes...

ILDEFONSO MARMOL ha dit...

Una cosa es ser comprensivo y otra muy diferente, es cerrar los ojos a la realidad.No se puede ser comprensivo, con quien no da las mismas oportunidades a unos y a otros, ni con quienes aceptan a los que comulgan con ruedas de molino y excluyen a los críticos. No se puede ser comprensivos con quienes saben perfectamente que están utilizando un consejo parroquial o cualquier otra entidad para su peculio particular, ni los que lo hacen ni quienes lo consienten. Los problemas hay que afrontarlos con decisión, no mirando para el lado que mas le convenga a la iglesia.No te olvides que Jesús, los echó a patadas del templo, o al menos eso es lo que se nos explicó, entonces como es que ahora se pide comprensión para ellos, que por otro lado siempre son los mismos.

Ramon Bassas ha dit...

- Ildefonso
Probablemente... pero no puedo juzgar lo que no conozco.