dimecres, de novembre 28, 2007

Filles del dubte | Línia orbital

Els ideals (III - Zambrano)
:

William Turner, Posta de sol damunt d'un llac (1840)


Las ideas son hijas de la duda, (...) hijas de la soledad humana (...). Toda idea va dirigida hacia el futuro y lo prepara. Mientras las creencias las sentimos venir siempre, desde el pasado, por ello nos sostienen y nos acogen como un regazo cuando el porvenir se nos oscurece y se nos cierra.

:
María Zambrano, Persona y democracia, Ed. Siruela, Madrid, 1996, p. 136.
:
Línia orbital
:

:
Avui la Comissió d'Urbanisme de Catalunya ha donat el seu vist-i-plau als criteris de la Generalitat en la definició de l'Eix Transversal ferroviari i la Lína Orbital, en un pas més en el pas endavant que ha de fer el nosre sistema ferroviari i que afecta especialment Mataró. És una gran notícia, avança notablement en una aspiració que sembla encara llunyana i significa la concreció d'una clara voluntat política de canviar les infrastructures del país. Extracte de la nota:
:

La nova Línia Orbital significa una importantíssima aposta pel ferrocarril de rodalies, que contribuirà a redefinir l'accessibilitat interna de l'àrea metropolitana i trencarà la radialitat de l'actual xarxa ferroviària. Aquest nou eix facilitarà la creació d'una autèntica estructura ferroviària en xarxa, i interconnectarà les ciutats metropolitanes de la segona corona.
:
La línia Orbital Ferroviària unirà Vilanova i Mataró en un recorregut de 119 km que passarà pels municipis següents: Vilanova i la Geltrú, Sant Pere de Ribes, Canyelles, Vilafranca del Penedès, la Granada, Subirats, Sant Sadurní d'Anoia, Gelida, Martorell, Abrera, Terrassa, Sabadell, Barberà del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Mollet del Vallès, Montmeló, Parets del Vallès, Granollers, la Roca del Vallès, Argentona i Mataró.
:
Es construiran 68 km de nova línia ferroviària, 46 dels quals seran en túnel, i es donarà servei a 31 estacions, 18 de les quals seran de nova creació.
:
Els nous trams de la línia que caldrà construir seran els de Vilanova i la Geltrú a Vilafranca del Penedès, de Martorell a Terrassa, de Barberà a Santa Perpètua i de Granollers a Mataró.
:
El traçat es completa amb tres trams que ja es troben funcionant actualment i que formen part de la xarxa ferroviària estatal: de Vilafranca a Martorell, de Terrassa a Sabadell i de Santa Perpètua a Parets del Vallès.
:
En les primeres estimacions es preveu que l'execució d'aquest projecte comporti una inversió d'uns 4.000 MEUR.

:

4 comentaris:

esparver ha dit...

Ja anava sent hora què ens decidíssim amb la línia orbital.
Ara seria bo que arreglessim els catalans d'Igualada i...

Portem tants anys amb els trens abandonats...

Ramon Bassas ha dit...

- Esparver
Doncs seria bo que ho reclaméssiu en aquests plans que s'aproven ara.
RB

esparver ha dit...

Físicament em correspon més Mataró que Igualada.
Ho deia parlant d'evidències de mala visió estratègica del transport públic.

Ramon Bassas ha dit...

- Esperver
Com tu dius, es tracta d'una altra línia, la dels ferrocarrils Catalans que, amb la integració tarifària, pot ser possible de coordinar. Però cladria estudiar-ho més a fons.