dimarts, d’agost 26, 2008

Menjar exòticament

Propostes d'estiu - 26
:
És un tòpic de l'estiu, per als que no es mouen gaire de la ciutat, dir que pots viatjar igualment arreu del món a través de les cuines exòtiques que hi ha a casa nostra. A Barcelona, especialment, em consta que hi ha molt per triar i remenar. A Mataró, que som 9 ò 10 vegades més petits, i que no tenim massa d'exòtics a simple vista, déu-n'hi-do. Mataró Ràdio, l'any passat, va dedicar cada dia -em sembla- a proposar un dinar en un restaurant diferent la cuina del qual fos oriünda d'algun lloc del món que no siguin els nostres referents culturals més immediats.
:
Jo, avui, us proposo el mateix. Seria bo que us informéssiu una mica abans -jo ho faig perquè no suporto els picants i algunes salses- però també que abandonéssim els prejudicis culinaris, més o menys com faríem si embarquéssim enllà de l'horitzó. Tinc unes quantes anècdotes, m'imagino com tothom, d'aventures amb el menjar en llocs estranyíssims. És ben bé que per la meva boca hi ha entrat massa cosa rara. En temps de pànic alimentari com vivim, propi de temps milenaristes, és tota una declaració de principis a favor de la confiança.
:
Com que sóc de Mataró i exerceixo com a tal, i sota el risc de deixar-me'n, us deixo un llistadet amb els restaurants on hi ha cuina més o menys exòtica (no he posat els de cuina espanyola, ni italiana, ni xinesa -per extenses-), encara que us deixo a vosaltres el dret d'afegir-ne o matisar-ho als comentaris. Font: PortalMataro.com.
:
Cuina mexicana
Cuina vietnamita
Cuina àrab
Cuina libanesa
Cuina japonesa
Cuina turca

Cuina argentina

;

Publica un comentari a l'entrada