dilluns, de juny 22, 2009

Mataró, ciutat comercial

No tinc encara a les meves mans la diagnosi sobre el comerç de Mataró que la Cambra de Comerç de Barcelona, en la seva delegació al Maresme, va presentar dijous passat a la ciutat, segons informa capgros.com (foto: R. Gallofré). Però pel que es publica sospito que és un bon informe i, a més, confirma una de les decisions més importants (i polèmiques) que l'Ajuntament ha pres els darrers temps i que ara ja li ha arribat l'hora: la instal·lació d'un centre comercial que actuï de locomotora del comerç local, amb la centralitat i ambició suficients per incrementar l'atractiu comercial de Mataró.
:
Diu l'estudi que la ciutat hauria d’incrementar la seva superfície comercial en aproximadament 50.000 metres quadrats, un terç del qual ja l’ocuparà el Corte Inglés, mentre que un segon terç hauria de servir per potenciar la zona centre i una tercera part seria per potenciar el port de Mataró. L’estudi també creu que a la resta de la comarca s’hauria d’ampliar amb 50.000 metres quadrats més, per tal d’evitar que el baix Maresme escapi cap a l’oferta del Barcelonès i l’Alt Maresme faci el mateix cap al Gironès.
:
Comparant-nos almb altres ciutats catalanes, es conclou que Mataró no exerceix encara aquest rol de centralitat comercial en la seva comarca, com sí passa aGranollers respecte el Vallès Oriental o Vic respecte Osona o Manresa respecte el Bages. Finalment, l'estudi conclou que hi ha d'haver més facilitat d'aparcament i d'accessos al Centre de la ciutat. Sota El Corte Inglés, entre Lepanto i Churruca i en un parell de llocs més, com sabeu, hi ha localitzats nous espais per incrementar aquesta capacitat just a les portes del Centre i prop d'altres barris que s'han d'enganxar a aquesta força econòmica.
:
Ja sabeu de quina força parlo: La instal·lació d'un Corte Inglés a Mataró pot suposar un creixement net fins a 3,5% més del PIB (creixement d’un 12% de vendes al conjunt de la ciutat) contra el decreixement (perdem un 8% de vendes comercials a Mataró) si s’instal·la en una altra ciutat metropolitana o propera (precedent Pryca que va anar a Cabrera de Mar els anys setanta). També suposa la creació neta de 1000 llocs de treball directes i indirectes, amb uns 30 milions d'euros anuals en salaris, esdevenint la ciutat un gran nucli d’atracció i dinamització comercial.
:
Publica un comentari a l'entrada