La setmana passada l'Ajuntament va presentar les seves al·legacions a l'estudi per a la reserva de sòl de la futura Línia Orbital Ferroviària de Mataró (vegeu les referències a sota). Ho va fer després d'un procés de participació i treballen comú amb múltiples parts afectades, de manera que el resultat respongui, entre d'altres, a la resolució que va prendre l'Ajuntament el mes de maig respecte al seu pas per les Cinc Sénies, espai agrari protegit. La posició del Govern ha estat la de compatibilitar dos grans objectius: el d'assegurar una gran inftasructura ferroviària que pot capgirar (cap a bé) els usos de mobilitat de la ciutat i de la Regió Metropolitana i el de preservar les Cinc Sénies com a espai lliure i amb una activitat agrícola productiva i competitiva.
:
Crec que ho hem aconseguit, amb l'al·legació (ara falta que la Generalitat ens faci cas). Via canvis en el traçat i, especialment, en el sistema constructiu (que eviti malmetre zones d'alt rendiment agrícola), així com propostes de nova ubicació de l'estació de Rocafonda i dels tallers (que -sigui dit de passada- proporcionarà a la ciutat molts llocs de treball), els tècnics municipals i assessors externs, amb la col·laboració -ja dic- de força parts implicades, han fet una magnífica feina.
:
Hi ha altres elements importants, que tenen a veure amb les afectacions ferroviàries del sòl afectat (donat que gairebé tot el pas del tren per la ciutat és soterrat) o amb l'afermament de la connexió amb l'actual xarxa de Rodalies, que completen un molt bon treball, crec. A tots els que hi han participat, estiguin més o menys contents amb el resultat, moltes gràcies.
:
:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada