diumenge, d’octubre 25, 2009

El Pacte d'Infraestructures al Maresme

La Consol Prados ha destacat, aquesta setmana, la importància que té el Pacte d'Infrastructures que han signat els grups polítics del Govern català, els sindicats i els empresaris (és a dir, sense CiU i el PP) per a la comarca del Maresme. Ho és per tota Catalunya, on el pa´s pren la direcció adequada quant a les infrastructures que li fan falta per situar-lo al capdavant del seu potencial competitiu (vegeu nota del PSC i declaracions de Montilla). Hi ajuda -també- el compliment de l'acord estatutari que garanteix fortes inversions al país, també aquest 2009... sense els vots tampoc del PP ni de CiU, com ha denunciat el diputat Francesc Vallès. Consol Prados s'hoi ha afegit: “Mentre CiU s’omple la boca de país amb molta fanfàrria, el Govern del President Montilla treballa per assegurar el lideratge de Catalunya a l’Estat Espanyol, a Europa i a la Mediterrània, amb mesures concretes i pressupostades”.

La diputada, doncs, també ha recordat que el Pacte preveu "invertir 100.000 milions d'euros durant 12 anys, querepercuteix en la cohesió social i el benestar, en la creació de riquesa, i en impulsar una economia amb un gran valor afegit”. “Formem part de la Regió Metropolitana de Barcelona", ha dit ja referint-se al Maresme "i les inversions en la Regió són una oportunitat per a la nostra economia i per al nostre benestar”. Aquí teniu la llista pel Maresme:

En mobilitat en transport públic i ferroviària:

- el carril bus de la C32 entre Montgat i Mataró

- la remodelació de les línees de rodalies de Barcelona, com la nova R2 entre Sant Vicenç/Vilanova/Mataró/Maçanet

- Assolir temps competitius en els trens de rodalies procedents de la segona corona,

- Definir l’estratègia més idònia per incrementar la capacitat de la línea del Maresme, i execució per fases,

- Desdoblament de la línea de ferrocarril entre Arenys de Mar i Maçanet,

- La millora de les estacions i l’accessibilitat,

- La construcció de nous aparcaments per incentivar el model de cotxe-ferrocarril,

- La millora en la interconnexió de tota la Regió Metropolitana,

- L’execució del tren orbital que unirà la segona corona metropolitana, per tant, el Maresme amb els Vallès i el Garraf sense la radialitat de Barcelona,

- Els accessos en transport públic als aeroports de Barcelona i Girona,

En mobilitat per carretera

- L’autopista C32 el tram Palafolls-Tordera,

- L’autovia A2 Tordera-frontera francesa,

- L’alternativa al traçat de la NII Montgat-Arenys, d’acord amb el Pla Territorial de la Regió Metropolitana i d’acord amb l’anàlisi de la mobilitat en el seu conjunt a la comarca del Maresme,

En la gestió del cicle de l’aigua:

- la dessalinitzadora de la Regió Metropolitana,

- la interconnexió de les xarxes d’abastament del Maresme Nord i Aigües Ter Llobregat,

- el nou centre de dessalinització en l’àmbit de la Tordera,

- la depuradora del Maresme Nord,

En la gestió dels residus:

- vuit noves plantes de tractament de matèria orgànica en la Regió Metropolitana que donaran servei a les diferents comarques com el Maresme,

- la millora de la planta de valorització energètica de Mataró
:

1 comentari:

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

A veure si es fa tot, que tenim un transport amb moltes deficiències:
.- No podem anar directament amb tren a l'aeroport
.- No podem anar directe a Girona amb tren.
.- El bus nocturn, a les parades no hi ha tots els horaris (actualitzats) n'hi ha del 2006, i han anat canviant.
.- Per anar en tren a Granollers has de fer com 1h30min.
etc, etc...