
En segon lloc, per la seva importància estratègica. El futur de la comarca té part del seu desllorigador en les seves polítiques de mobilitat: han de servir als municipis, els han de fer més lligats a la realitat metropolitana (la que ens fa competir amb el món) i ha de fer més atractiva la comarca no tan sols pel turisme, sinó també per les empreses. L’Alcalde Baron diu sempre que una millor mobilitat del Maresme no passa tant per anar més fàcilment a Barcelona, sinó precisament per no haver d'anar-hi. Així, menys perifèrics, també ens fa més sostenibles (és a dir, sostenim l’economia i rebaixem els seus costos socials i ecològics), incloent l’element de regulació del trànsit que significa mantenir el peatge per als no residents. El contrari seria una catàstrofe.
I, per últim, la importància de l'acord és política, i carregada de símbol. Per primera vegada, els principals partits de la comarca arribem a un acord sobre aquest model. Els socialistes ho hem tingut sempre clar, sigui dit de passada, i vam acabar d’arrodonir la nostra proposta (molt similar a l’assolida) a la Declaració del Masnou el 2007. Per desgràcia, ni ICV ni el PP s'hi han pogut acabar sumant, però el consens és prou ampli com per treure'ns del damunt una altra llosa important per aquest i altres projectes estratègics de la comarca: la manca d'acord en el territori, mancança que ens feia molt més febles.
I és que els projectes (Avinguda del Maresme, Línia Orbital Ferroviària, etc..) són ja sobre la taula, i amb finançament. Amb aquest impuls polític, hem avançat moltíssim. Una gran notícia.
* article publicat avui a MataroNoticies.cat
:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada