diumenge, de juny 12, 2011

Tendències del consum mediàtic


Us recomano que consulteu les contundents dades sobre l'evolució ràpida i brutal de les tendències del consum de mitjans de comunicació a Catalunya, d'acord amb una enquesta recentment publicada pel Baròmetre de la Comunicació a Catalunya; vegeu-ne aquí l'informe amb gràfics. Podríem destacar aquestes tendències:
  • Quan sortirem de la crisi? La meitat dels catalans (48%) creuen que se sortirà de la crisi econòmica entre el 2013 i el 2015
  • Creix a major ritme el consum en català. El consum de ràdio en català ha crescut un 10% des de 2008 i arriba al 28%, mentre que els consum de ràdio en castellà ha caigut un 8% i se situa al 32%, encara per sobre, però per poc temps, segurament. S'observa un gran augment del consum de revistes en català, que ha crescut un 31% des del 2008 (arribant al 30% del mercat) mentre que el consum de revistes en castellà ha crescut només el del 5% (arriba al 49%)
  • La crisi estimula la recerca a Internet. El 58% dels consumidors busca informació a Internet abans de fer la seva compra, un 97% més que el 2008, quan ho feia el 29%.
  • Creix la premsa digital. El temps que la població dedica diàriament al consum d’Internet ha crescut un 40% arribant pràcticament a una hora diàri. Els mitjans convencionals (diaris, suplements, ràdio, televisió) consumeixen una mitjana de 360 minuts diaris (336 minuts el 2008).El consum de la premsa generalista a través d’Internet creix un 52% en els darrers tres anys (del 21% al 32%) i el consum de la premsa esportiva un 132% (del 8% al 18%).
  • L'accés a internet passa al mòbil. L’ús d’Internet al mòbil s'ha duplicat des de 2008 (del 4 al 8%). 
  • Participació i xarxes, exponencial creixement. Creix un 353% la participació a Internet des de 2008 (del 8 al 35%), i creix un 282% l’ús de les xarxes socials des de 2008, que arriben al 53% de la població.