dijous, de juny 16, 2005

Articles i actes

Aquests dies vaig una mica de cul. O sigui que aprofito ara per excriure el post. Voldria dir que he rebut dos correus encantadors, un d'en PP (res a veure amb el partit manifestacionista), que explica una anècdota amb Jesús Moncada. Li he demanat que l'escrigui ell mateix. Si no ho fa, i amb el seu permís, ja us transcriuré un dia el mail. Per cert, avui El País dedica força pàgines a la figura de Moncada. Ho fa en un suplement que compta amb un magnífic i irònic article de Jordi Llovet que, a banda d'una crítica al famós manifest d'intel·lectuals, em sembla també un dard a aquest neoplatonisme que de vegades s'instal·la consistent en què ens han de governar els més llestos (com que no en sóc gaire, em defenso, ja ho sé). Per cert, l'article me l'ha fet veure el segon e-mail, el d'en RM, de bon matí. (No tinc els links; si algú els troba, me'ls pot enviar?)
:
Força activitat. Ahir, amb el meu company Oriol Batista, acompayàvem la diputada Consol Prados a explicar les noves lleis per l'autonomia, contra la dependència i de serveis socials. de nou, la gent pregunta pel finançament (us penseu que el debat del finançament nomé simporta als experts o als polítics?) . Ho feia als socis del casal d'avis de Pla d'En Boet, un grup molt actiu. després, al mateix barri, visitàvem una obra de millora de l'Av. Lluís Companys. Avui, a les 7 de la tarda, d'una banda, el Consell Territorial del Centre-Eixample-L'Havana, de Mataró, veurà la versió definitiva del text pel qual es determinarà el Pla. de l'altra, la Consellera de Cultura i l'Alcalde de Mataró inauguraran una exposició sota el nom de Torres Garcia, reunint le sobres de la 1ª Biennal d'Art. A les 8 també l'Alcalde i el regidor Ivan Pera presentaran el nou Pla Jove de Mataró, a Can Xalant (atenció al vídeo de l'Eloi). I després, un sopar amb un grup de persones del Partit. Demà, acte amb motiu del segon aniversari de les Eleccions Municipals, a Pineda. Uff.
:
(Actualització 23 h)
:
díazsosa
:
Aquesta pintura, de Gustavo Díaz Sosa, ha estat la guanyadora de la I Biennal d'Art Torres garcia - Ciutat de Mataró. Tratan de flotar, son sus únicas esperanzas, es diu i l'autor és un jove cubà resident a San Sebastián. Hi vull anar un dia a mirar-m'ho bé, aquesta obra inclosa. Però en PP m'hi ha portat i he quedat agradablement sorprès. Tres textures, la força concentrada (i regalimada) enmig del pla blanc, el garbuix de pinzellades que, de prop, esdevé d'un ordre milimàtric. La idea de volar, de surar com a esperança (recordeu un que surava damunt l'aigua i d'això en deia esperança?), el quasi-volum, el color. Hi tornaré.

2 comentaris:

Pedro ha dit...

Simplement genial. Llegeix i aprèn Ramon, d'aquest gran filòsof que no coneixies que és el senyor Sàez.
http://www.e-noticies.com/2005/06/17/popups/popImprimirElemento_asp_idSeccion_2_idSubSeccion_58_id_1001484.htm

Ramon Bassas ha dit...

Apreciat Pedro,
(Començo a pensar que vas darrere meu)
Lamento dir-te que sí que conec Ferran Sàez i t'he de dir que moltes vegades hi estic d'acord.
També aquesta vegada. Jo també trobo una tonteria dir-se no nacionalista; en tot cas s'és nacionalista o no. I no ho sóc, ho sento, però tinc altres virtuts (ho dic perquè no desesperis)