dimarts, de maig 28, 2013

Llàtzer esperant l'autobús


Avui, quan esperava l'autobús per anar a un funeral, m'he trobat un senyor que em pensava que era mort. Quan estava mirant de trobar l'entrellat a aquesta associació d'idees, ha vingut una senyora que em pensava que em donava per mort (ara en sentit figurat) i que, potser, hi hauria contribuït i tot. Res més lluny d'això. Ens hem saludat, ha estat amable sense cap hipocresia, ens hem fet quatre petons (un parell en veure'ns i un parell més en acomiadar-nos) i m'ha deixat clar que "malgrat tot"... i ja ens hem entès. En arribar al funeral, (un cas dur, us ho asseguro) he sentit el preciós relat de sant Joan on hi diu "Llàtzer, surt fora!" (Jn 11,43). No sé si la resurrecció és exactament això que m'ha passat esperant l'autobús. Però jo, en això, hi crec.