dimecres, d’octubre 10, 2007

Nacionalistes espanyols | 'Valors' a la venda | Pedagogia pressupostària

Nacionalistes espanyols
:
Què us deia...? Ser nacionalista consisteix en prendre un símbol de tots com a propi dels que pensen d'una determinada manera, unint patriotisme amb nacionalisme, veient com a principal factor de conflicte polític tot allò que té a veure amb els atacs a la pàtria. Vaja, ara també s'hi apunta Rajoy i el seu Partit. La bandera, el 12 d'octubre, l'himne... són reivindicats com a propis del partit i no com a compartits d'aquesta terra comú i diversa d'Espanya. El que fa el mateix a l'altra banda, procura excloure'n Catalunya. En aquest joc de miralls es perd el sentit de la realitat, ben segur.
:
Valors a la venda
:
No, no es venen els valors (excepte els de les accions) sinó la darrera edició de la revista que es publica des de Mataró per tot el món. En aquest número, monogràfic sobre la solitud. Ja en vaig fer algun tastet.
:
Pedagogia pressupostària
:
És encomiable l'esforç de síntesi i pedagògic que fa el diputat Manuel Mas al seu bloc amb les vuit (de moment) entregues que ha anat publicant sobre els Pressupostos Generals de l'Estat per 2008. Són Xifres-1. La magnitud, Xifres-2. Les polítiques, Xifres-3. Les prioritats, Xifres-4. Els executors, Xifres-5. Els ingressos, Excuses i Compareixences-1. La perversió del...
:

5 comentaris:

Pedro ha dit...

kina subasta tant patètica esteu protagonitzant amb el Rajoy, a veure qui la té més llarga (la rojigualda).

Napoleón Bonaparte ha dit...

Ramón todo este tema de la "apropiación" de los símbolos del que evidentemente, no estoy de acuerdo, me recuerda al "incidente" protagonizado por el Regidor Juan Carlos Ferrando en plenas Festes de les Santes.

Supongo que lo recuerdas y, de tal muestra de deleite ante la "simbología" por parte de Ferrando, le publicamos sendas opiniones al respecto en nuestro Blog. La mía la titulé: Masturbaciones Heráldicas y la sorpresa de mi compañero y mía, fue que el mismísimo Sr Ferrando, no contestará y diera su versión de lo acontecido con las Banderas.

La verdad se pueden aprovechar (izquierdas, derechas, etc), de los símbolos pero, es mas difícil hacerlo de lo que representan. Eso sí, este es el primer paso para conseguirlo.

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

- Pedro
Jo visc prou a gust amb les mides que Nostre Senyor va designar-me.

- Napoleón,
Lo cierto es que no fui testigo del incidente a que haces referencia. En cualquier caso, ambos extremos (los que confunden patriotismo, o la simple adscripción nacional, con nacionalismo de uno u otro signo) están haciendo que dejen de ser símbolos nacionales y pasen a serlo de ideologías.

Napoleón Bonaparte ha dit...

Disculpa, pero cometí un error al dejarte una opinión ayer:

Donde dice:"... y la sorpresa de mi compañero y mía, fue que el mismísimo Sr Ferrando, no contestará y diera su versión de lo acontecido con las Banderas."

Debía decir:

"La mía la titulé: Masturbaciones Heráldicas y la sorpresa de mi compañero y mía, fue que el mismísimo Sr Ferrando, SÍ, NOS CONTESTARA EN EL BLOG y, diera su versión de lo acontecido con las Banderas.

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

Napo,
Muy bien. Lo de la masturbación es irresistible, veo.