dilluns, de juny 09, 2008

Desconnexió?

Vaig ser dilluns passat al torn de preguntes d'una xerrada de Teresa Forcades, a Mataró. Per desgràcia, no vaig poder arribar-m'hi abans. Vaig aprendre moltes coses, allà al darrere, en tres quarts d'hora encara no... Una d'elles em va fer pensar sobre l'angoixa de la possessió, compte, no tan sols la clàssica dels diners o del poder, sinó de les experiències. Forcades venia a dir que no podem caure en l'estretor de la mancança d'experiències -més o menys- sinó en l'abundor de les oportunitats de la nostra experiència. Ella posava l'exemple que tothom posa als cèlibes respecte a la seva sexualitat, en primer lloc reivindicant la llibertat de la sexualitat humana que, si no troba plenitud en les relacions personals, és viu amb llibertat o amb estretor? (que ho diguin als adúlters...). I reflexionava sobre, de fet, en l'aparent migradesa sexual que viuen moltes parelles, o persones soles: això els ha de constrenyir la seva existència? Contra el que prediquen alguns bisbes (homes amb por, venia a dir) som lliures de viure la nostra sexualitat, i tant, i encara queda molt camí per recórrer. Però també ho som malgrat la sexualitat i els cànons de divinització que n'imposa la cultura actual.
:
I no ens quedem en aquest aspecte, si no voleu. L'angoixa per les experiències abasta molts camps. Ara que ve l'estiu, i davant el vertigen de veure'ns nus, o sols, o cara a cara amb la parenta, sense res a fer, tot el món es disposa a desconnectar-nos ...de nosaltres mateixos.
:
Publica un comentari a l'entrada