dilluns, de setembre 29, 2008

El color de transmetre

:
Llegeixo aquests dies articles sobre Paul Newman amb motiu de la seva mort, dissabte passat. Tothom tria la seva pel·lícula preferida i veig que a mi em costaria molt. De tota manera, probablement perquè recordo quasi fil per randa quan la vaig anar a veure (a cine Iluro), jo triaria El color del dinero (1986), una mena de continuació d'El buscavidas (1961) que, d'entrada, em va produir dues coses que encara em duren. Una, el bell retrat de la transmissió intergeneracional. Dues, descobrir que Tom Cruise no era un imbècil amb cara de graciós. El cert és que després d'aquest film, de Martin Scorsese, Newman va rebre l'únic òscar de la seva carrera. Diria que no l'he vist mai més, i d'això ja fa 22 anys. Tot sigui que un dia la torni a veure i em decepcioni. O m'identifiqui més ja amb el paper de Newman. Perquè a tots ens arriba el dia que ens caldrà transmetre.
:
Llegiu el post de la Judith Vives i l'article de Maruja Torres a El País. I trueu la vostra preferida en aquesta enquesta de La Vanguardia.
:

2 comentaris:

Anònim ha dit...

EL "MEU" ES "MARCADO POR EL ODIO"JOVE,MOLT INFLUENCIAT PER BRANDO DE LA "LEY DEL SILENCIO" PERO TAN FRESC. I PER GUAPO "LA GATA...."AMB CERTS "TICS" A LO JAMES DEAN,PERO EN GUAPO. ...JUGANT AMB BCN......

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,
Gràcies!