diumenge, de setembre 28, 2008

Vicky, Cristina i Antonio

:
No em va agradar massa el darrer film d'Allen, encara que se salven algunes coses. En tot cas, m'ha interessat la lectura del dominic Antonio Praena, segons la qual al fons de la pel·li sembla regnar una mena de fatalitat respecte al compliment dels somnis i el manteniment del desig: àvids d'experiències, no costa gens de viure-les tot seguit, sense que el pes d'una vida exempta de realitzacions personals de veres, d'experiència autèntica, acabi d'alleugerir-se. "En sus vidas, después de cada nuevo ciclo, reaparecen una insatisfacción y una infelicidad de tintes crónicos", diu. I continua: "No son los seres angustiados, desesperados, dramáticos de la literatura clásica o existencial. Lo tienen todo. Son brillantes. La vida no es problema para ellos, ellos mismos no son problema para ellos, la sociedad no es problema para ellos... pero la falta de concreción del problema es el problema mismo".
:
Praena descriu bé la gent de la meva generació, la de Porca Misèria, per entendre'ns quan diu "que nos han preparado para conquistar el mundo, sin drama, de buen rollo, con todas las oportunidades, superando los traumas a golpe de autoanálisis, pero incomprensiblemente insatisfechos".
:
"Porque al final", conclou, "el problema es haber cerrado el horizonte a la trascendencia, olvidando que lo que hace verdaderamente bella la libertad es la posibilidad de comprometerla. Que lo que hace verdaderamente hermoso el conocimiento es la aceptación del misterio que lo trasciende y lo funda. Que lo que hace verdadero amor al amor es su gratuidad y, como decía Balthasar, hasta su inutilidad (...)".
:
Quina llàstima que Rebecca, Scarlett i Pe no ho hagin trobat a Barcelona. Les perdonem perquè davant Bardem ja m'imagino que costa. Però els recomanarem que llegeixin el bloc del dominic quan esl agafi la depre post-coitum.
:

5 comentaris:

Unknown ha dit...

A mi no em va agradar gens ni mica. Em vaig avorrir com feia temps que no em passava. Em feien mal fins les sabates. Només salve a Penélope Cruz. La resta de la película no es creïble. Potser se la crega un amerícà que no coneix el país però vista des d'aquí no hi ha manera de ficar-s'hi dins.

Silveri Garrell ha dit...

La "depre-post-coitum", curiós¡¡¡¡
De fet la peli ja s'endevina el que és: trincar fins pels descosits, com s'estilen les pelis d'en Wody. També m'ha sorprés aquest frare dominic que entra als cinemes per veure pelis d'aquestes, vaja quin frare¡¡¡. Ja punxaré la seva web, a veure.

Ramon Bassas ha dit...

- Nicolás,
A mi, el més creïble és el que descriu Praena. de tota manera, no hem de demanar a la ficció que sigui massa 'creïble'.

- Espanya no,
A mi no cal que m'estimi ni em deixi d'estimar. Però gràcies.

- Silveri,
Si aquesta pel·lícula és un niu de pecat, el frare ja ho fa bé. jesús també seia amb pecadors. I blasmava els hipòcrites que ho criticaven.

Napoleón Bonaparte ha dit...

No la he visto, aún. Si todas las demás. Lo curioso es que no se diga nada de que la hemos subvencionado y con record, nunca visto. la verdad, no creo que hiciera falta a este director, tal custión. La verdad, creo que es una publicidad enorme y nunca bien pagada, a Barcelona. Es cierto. Otro tema, es si la historia, es como se dice, no creíble ya que el hecho de decidir realizar una película, "sobre" una ciudad, por alguien que la desconoce, no creo sea un buen invento. En fin, cuando la vea, veremos. Lo que está claro es que hay muchos directores catalanes, que no encuenran subvenciones, ya que no hay mucha cosa, y en cambie este film, todos y más.

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

- Napoleón.
Gracias por tu opinión.