Dissabte al matí vaig fer una visita amb una colleta de persones convidades per la sectorial d'Economia del PSC de Mataró a les obres del Rengle, el sector que, entre la Laia l'Arquera i la Meroil, sota el polígon del Pla d'En Boet i davant del mar, s'està aixecant a la ciutat, contra viento y marea.
:
Vaig començar fent una breu explicació de quina era la raó per haver intervingut en aquell sector. És a dir, després de les primeres prioritats dels ajuntaments democràtics, ara havíem de tenir-ne de noves. És a dir, després de fer possible la unitat dels barris (Via Europa, Camí de la Serra, etc...) i promoure que en tots i cadascun d'ells s'hi viqui en termes homogenis de benestar (objectiu encara vigent), i després de fer possible el mateniment de l'activitat productiva (creació de més d'un milió de metres quadrats de zona industrial), ara els temps ens porten a nous reptes.
:
I més ara que vénen mal dades. D'una banda, ens vénen problemes nous: l'accés dels joves a l'habitatge digne (i a Mataró!), el manteniment de la cohesió dels barris després del sacceig immigratori i, finalment, el posicionament de la ciutat en l'economia actual. Aquest darrer aspecte requereix innovació quan als continguts, barreja d'usos quant a la qualificació urbanística i una voluntat instuitucional de ferro per porar-ho endavant.
:
Per això el buc insígnia és el projecte TecnoCampus (TCM), amb uns 60 milions d'euros d'iversió i que pot suposar la creació de 2.000 llocs de treball gràcies a la combinació entre la universitat, l'empresa i tots els grisos d'enmig (innovació, investigació, serveis complementaris, creativitat...). Vam continuar veient l'edifici d'empreses que promou l'empresa municipal PUMSA, amb uns 20 milions d'euros d'inversió. Després, l'hotel i altres serveis. I una bona part de terreny on s'hi ubicaran habitatges (boan part d'ells protegits), equipaments, més empreses... etc.
:
I tot això emmarcat en un procés de reforma del front de mar que incorpori aquest atractiu, aquest bé natural, al projecte de modernització dela ciutat: des del Cafè Nou a la Ronda Barceló (que avui hem aprovat un pas més perquè s'afermi el seu desenvolupament), des del Port a la Porta Laietana (antiga Iveco), amb qualitat, sòl productiu per treballar i espai per viure i convirue.
:
:
Fotos: Quico Melero i infografia de TotMataro.cat.
:
2 comentaris:
Que pasa amb el soterrament de las vias de la RENFE???
Ara no teniu l'excusa de que el govern central es del PP!
- Anònim
Tot just ara es preveu en l'avantprojecte de Pla territorial metropolità pels propers anys...
Publica un comentari a l'entrada