dimecres, d’octubre 29, 2008

Jesús i el sexe

:
Em vaig comprar l'edició catalana del llibre de Pagola i, fullejant-lo, em sembla que m'entusiasmarà (el segle en què el pugui llegir...), tal i com ja m'havien advertit les persones que l'han llegit. Em crida l'atenció el comentari segons el qual a Jesús se'l veia amb prostitutes i era tendre amb les dones i, en canvi, renuncià a la vida de casat a la qual era cridat tot home decent jueu que, a més, veien les dones com a un ésser inferior, instrumental. Malgrat que els jueus d'aleshores tenien una idea molt procliu a la sexualitat i la procreació, l'actitud de Jesús més aviat no era massa exemplar en negar-se a seguir el model oficial. No sé a què em sona...
:
Llegia també fa poc al bloc del jesuïta Juan Masiá (l'heu de seguir!) unes declaracions del cardenal Martini sobre moral sexual que diuen “La Biblia frente al adulterio marca una línea clara. Está absolutamente prohibido irrumpir en el matrimonio ajeno. La Biblia es también muy clara cuando se trata de violencia contra las mujeres... Pero más allá de estas líneas claras que la Biblia traza, se nos remite a la propia responsabilidad y al discernimiento de los espíritus”. Doncs això.
:
Il·lustració: Tiziano, Noli me Tangere (1512), National Gallery, Londres.
:
Publica un comentari a l'entrada