dijous, de desembre 11, 2008

Roca a Mataró

Si voleu un bon resum de la conferència de Miquel Roca i Junyent, l'altre dia, a Mataró, llegiu aquí el post que hi ha dedicat el meu admirat Cinto Amat. Va ser un magnífic al·legat a favor del text constitucional i de la transició, ara que molts la denosten "perquè ens va la marxa", com ironitzava Roca (a la foto, de Romuald Gallofré, amb l'Alcalde Baron).
:
Arguments que contrastaven amb aquells que -des de les seves mateixes files- reclamen amb calculada ambivalència el 'dret a decidir' o que s'oposaven a celebrar amb una conferència a Mataró l'efemèride del trentè aniversari de la nostra Carta Magna. Em va agradar que Roca digués ben alt (entre d'altres coses) que, sense renunciar a l'ambició del poble català (i seria bo que ningú s'atribuís la seva voluntat), l'actual marc constitucional ha permès el major autogovern que mai -mai- ha tingut Catalunya.
:
Una curiositat personal: vaig convocar aquest acte per Facebook a alguns dels meus agregats al perfil. Glups: entre els assistents en vaig veure força, i que no són habituals dels actes. M'agradaria haver contribuït a la seva difusió (més que res per comprovar la utilitat de la xarxa), si no, és una bonica casualitat.
:
Publica un comentari a l'entrada