dijous, de desembre 11, 2008

Roca a Mataró

Si voleu un bon resum de la conferència de Miquel Roca i Junyent, l'altre dia, a Mataró, llegiu aquí el post que hi ha dedicat el meu admirat Cinto Amat. Va ser un magnífic al·legat a favor del text constitucional i de la transició, ara que molts la denosten "perquè ens va la marxa", com ironitzava Roca (a la foto, de Romuald Gallofré, amb l'Alcalde Baron).
:
Arguments que contrastaven amb aquells que -des de les seves mateixes files- reclamen amb calculada ambivalència el 'dret a decidir' o que s'oposaven a celebrar amb una conferència a Mataró l'efemèride del trentè aniversari de la nostra Carta Magna. Em va agradar que Roca digués ben alt (entre d'altres coses) que, sense renunciar a l'ambició del poble català (i seria bo que ningú s'atribuís la seva voluntat), l'actual marc constitucional ha permès el major autogovern que mai -mai- ha tingut Catalunya.
:
Una curiositat personal: vaig convocar aquest acte per Facebook a alguns dels meus agregats al perfil. Glups: entre els assistents en vaig veure força, i que no són habituals dels actes. M'agradaria haver contribuït a la seva difusió (més que res per comprovar la utilitat de la xarxa), si no, és una bonica casualitat.
:

4 comentaris:

Silveri Garrell ha dit...

Estic d'acord amb Roca que no,s'hauria de modificar rés, però ell ho afirma ara no sent al Govern de la Generalitat. Si s'hagués quedat dintre el Govern o de conseller a ben segur no opinaria igual. Els polítics son camaleònics, i també tenim l'exemple d'en Pujol que és el més "respectable" que coneixo que també va dir fa uns quants anys de reformar la Constitució. La clase política son uns pallassos tots.

Anònim ha dit...

Genial Roca, sempre m'ho ha semblat. Clar, ordenat, emotiu, divertit... un dels darrers grans oradors que encara la belluguen.

Impagable la cara de pelacanyes d'alguns del seu partit, pocs, fins a quarts de nou no deuen tancar la botigueta. Tu! i fins i tot l'aplaudien, veure-ho per creure-ho, però si els estava deixant a l'alçada del betum.

M'ho vaig passar molt bé, Ramon. Gràcies per convocar-me via facebook. I una petita crítica, actes com aquest s'haurien de comunicar més bé, molta gent no se'n va assabentar.

vladimir

Carles Dresaire i Gaudí ha dit...

Quan era polític en actiu, us el mejaveu en patates, tot el que feia o deia estava malament, ara que s'ha "retirat" li doneu tota la rao..... Els extrems són dolents, i dialogar i saber reconeixer les bones idees és uina virtut que fa temps que no veig gaire en la "política", bé, no veig política, veig insults i estar en contra per estar-hi.

Pel Sr. Vladimir, sembla que tenir botigueta és un delicte, segur que ell deu estar asalariat a una empresa, sense haver de pensar en pagar sous a finals de mes, pagar impostos, pagar assegurançes, pagar lloguer, pagar manteniment....

Ramon Bassas ha dit...

- Silveri
No sé, no en conec cap de classe política.

- Anònim,
Tens raó.

- Carles,
Em sembla que jo no he criticat mai Roca x criticar-lo.... si em smebla sensat, ho dic.