divendres, de febrer 06, 2009

El camí | Tot el possible

:
El camí de dalt i el camí de baix són un i el mateix.
:
Cal recordar-se de l'home que oblida el camí.
:
Heràclit d'Efes (DK - 60 i 71)
:
Il·lustració: Fra Angelico, L'Anunciació (c. 1426-1428), Museu del Prado.
:
Tot el possible per 1000 llocs de treball i 33 milions d'euros en salaris
:
Ahir, al Ple, vaig dir que a l'Ajuntament hi ha dues postures: les que fan tot el possible perquè vingui El Corte Inglés a Mataró i les que fan tot el possible per aturar-ho. Ho vaig fer poc abans que els tres grups de l'oposició (CiU, PP i CUP) votessin una proposta del PP perquè el Govern aturi el trasllat de la nau catalogada que ocupa el solar on hi ha d'anar aquesta "locomotora comercial".
:
Tothom sap que l'única solució viable perquè vingui El Corte Inglés i es preservi el patrimoni catalogat és procedir a aquest trasllat, que s'ha fet amb el màxim rigor i que es completarà els propers dies amb l'annex de les excavacions del subsòl i la determinació del valor del que s'hi trobi, seguint les recomanacions del Consell Municipal del Patrimoni. La restauració de la Nau Gaudí, la recuperació de les muralles o la rehabilitació de 'La Confianza', entre molts altres exemples, mostren l'actitud ferma del Govern per la preservació del nostre patrimoni, que també es repetirà en el cas d'aquesta nau, vaig dir.
:
Així, els objectius de compatibilitzar la preservació patrimonial amb l'arribada d'El Corte Inglés de les característiques com vindrà (cèntric, gran, etc.) romanen vigents i són possibles. En aquests moments de crisi no podem perdre ni un minut més en la injecció de 1000 llocs de treball, de 26 milions d'euros anuals en salaris o del creixement d'un 3,5% del PIB per a tota la ciutat, segons les dades d'impacte que es van fer públiques en el moment de l'adjudicació via concurs a El Corte Inglés de la parcel·la on ha d'ubicar-se.
(foto: Joan Salicrú.)
:

2 comentaris:

Jordi Morrós Ribera ha dit...

En una economia capitalita en la que vivim ECI vindrà si li surten els números, i en tot cas els polítics municipals haureu de gestionar més el "com" que no pas "el si o el no" a aquesta vinguda.

Fa pocs dies vaig trobar-me que a Anglaterra ja fa molts anys que hi ha un "think tank" que estudia els possibles efectius negatius de les grans cadenes sobre la vida comercial de les ciutats, i en tot cas potser valdria aprendre d'ells sobre com minimitzar els possibles impactes negatius del desembarcament.

A reveure.

Ramon Bassas ha dit...

Jordi,

En aquests darrers anys s'ha anat treballant en aquest sentit. Tant des del punt de vista del seu impacte al comerç tradicional, com en la mobilitat, etc. I ja s'estan executant les accions x tenir ho tot a punt quan obrin. Tens tota la raó. Llàstima q el debat s'orienti a altres qüestions...