dissabte, de desembre 31, 2005

La línia orbital, més aviat

Els mapes són del departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat.

Acabem l'any amb una altra molt bona notícia, ja anunciada i comentada aquí, sobre la ferma decissió del Govern de la Generalitat a favor de la lína orbital ferroviària que uniria els municipis de la segona corona metropolitana, de Mataró a Vilanova. La notícia, però, és que la nova línia podria entrar en funcionament el 2016.

Això, entre d'altres coses, obligarà l'Ajuntament a continuar amb la política urbanística i de mobilitat que permeti acollir el gran repte de, per un cantçó, situar el ferrocarril al centre de la ciutat, amb diverses parades, i, per l'altra, d'aprofitar el potencial que significa aquesta gran aposta per la interconnexió de la perifèria més activa (en creixement econòmic, etc.) de l'àrea més potent del sud d'Europa. I el més important, que sigui alternatiu al vehicle privat que, com a consumidor d'espai i d'energia, i generador de gasos, ha de veure limitat el seu ús en el futur. Almenys en el creixement que pota fins avui.

La notícia diu que el Departament que lidera el conseller Nadal (després de la Llei de Barris i d'això, la ciutat li haurà de fer un monument) calcula que el tren orbital servirà directament una població de més de 870.000 persones i preveu que la utilitzaran uns 16 milions de viatgers a l’any.

Feliç any 2006

Publica un comentari a l'entrada