diumenge, de setembre 26, 2010

L'àrea tècnica del Port



Amb motiu de la recent aprovació de l’Estudi de detall d’ordenació volumètrica (figura urbanística que precisen alguns elements singulars) de la futura àrea tècnica del Port de Mataró que féu Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Mataró dilluns passat, s'han donat a conèixer els detalls de la que serà, sens dubte, la primer actuació del Pla Estatègic d'aquesta infrastructura bàsica del nostre front mar´´itim; Pla que podrà donar una gran embranzida a la infrastructura i convertir-la en un dels motors econòmics de la ciutat.

El document, que hem treballat al Consorci del Port de Mataró tant l'Ajuntament com la Generalitat, concreta com seran les alçades, ocupació i alineacions del nou edifici d’oficines i taller-drassanes que es construirà a la zona de ponent de les instal·lacions. La seva posada en marxa permetrà ampliar significativament l’espai dedicat a la reparació i manteniment d’embarcacions. Es tracta d'una àrea que quedarà ubicada a l'actual platja de Pequín, una zona on el bany no està permès. La superfície de l’àmbit de l’estudi és de més de 12.000 m², tres quartes parts de la qual correspon al moll de l’entorn.

S’hi preveu, així, una zona de reparació i manteniment d’embarcacions consistent en el perllongament de l’espigó de ponent per formar un nou contradic, la creació d’una nova dàrsena a l’oest de la dàrsena pesquera, la formació d’un moll i esplanada de treball, i un edifici que contindrà nau de pintura, tallers, comerç nàutic i oficines. L’edifici estarà format per dos volums en forma d’L, un d’una planta pel taller i l’altre de dues plantes per a oficines, amb un sostre màxim de 1.900 m² edificats, que no exhaureix encara les possibilitats edificatòries. També hi haurà una peita zona d'aparcament.

L'actuació ja és clau per a la reactivació econòmica i la creació de noves activitats. Una característica important de la futura àrea tècnica és la capacitat per acollir embarcacions de gran eslora que ara no poden accedir al port actual. Això farà possible el creixement del sector de repair & refit (manteniment i rehabilitació de grans iots), que és una de les indústries emergents del sector de la nàutica internacional, i que pot dinamitzar sectors auxiliars (mecànica i motors, pintura, polímers, electrònica, ràdiocomunicacions, metal·lúrgia, fusteria, interiorisme, tèxtil llar, ebenisteria, veleria, acastillatge, software, informàtica, etc.).
Publica un comentari a l'entrada