divendres, de març 11, 2011

La carta del cinema al Facebook


Amb The Dark Knight (El cavaller obscur) la Warner ha començat aquesta setmana als EUA a llogar pel·lícules a través de Facebook (vageu notícia). Així, a més de poder veure-la des de casa (a l'ordinador, al dispositiu mòbil o a la pantalla de TV connectada al teu ordinador), s'obre un munt de possibilitats per a la interacció, els comentaris, les relacions en xarxa ...i els negocis.

Curiosament, les possibilitats de bolcar continguts de cinema als dispositius electrònics, que incrementa les possibilitats de negoci, com dic, aprofitant l'increment d'aquests dispositius al mercat mundial, decreix l'assistència als cinemes tradicionals que, després del boom festiu que els incorporava als circuits d'oci de les grans superfícies, ha baixat ostensiblement. Les darreres polèmiques al voltant de la Llei Sinde vénen, sobretot, d'aquesta contradicció i de la falta de regulació d'aquests nous suports que protegeixin els professionals vinculats a aquest procés creatiu.

No sé què passarà els propers anys, però sí que sé què passa ara. I el lloc de la creació cinematogràfica, avui, o s'adapta als nous formats que el mercat exigeix o té perills molt grans al seu damunt. Molt obscurs. Mirem, doncs, d'aprofitar les possibilitats. En un món embolicat entre els endolls dels gadgets que usem, necessitem com mai els continguts, el bon cinema. Cal jugar aquesta carta.