dijous, d’agost 30, 2012

Mònaco monstruós - #nitsdagost - XXX



Un dia d'agost de l'any passat vaig ser a Mònaco. Si us he de dir la veritat, no m'atreia gens. Fora de fer una foto a la tomba de Grace Kelly no m'imaginava poder treure'n res de més útil. Efectivament, la vaig fer. Però vaig fer també dos descobriments que demostren l'ignorant que sóc. 

Primer, que a Mònaco es parla -minoritàriament- una llengua anomenada monegasc. Segon, un fabulós Museu Oceanogràfic que, a més d'estris marítims o magnífiques peces (vives o dissecades) n'hi ha també d'animals fantàstics. A més, s'hi intercalava una exposició sobre el casament del príncep Albert, cosa que, a més d'una dolça fantasmagoria, hi introduïa un element irònic impagable.

Res, que si mai visiteu aquesta petita monarquia d'opereta i luxe de la Costa d'Atzur, us puc dir amb total seguretat que no quedareu decebuts de visitar aquest museu, ubicat - a més- en un edifici impressionant damunt de la roca, davant el mar, el que encara fa córrer més la imaginació.

Vaig fer unes quantes fotos, que podeu trobar aquí, entre les quals hi ha els exemplars que us mostro (paraula que prové de la mateixa arrel que monstre) en aquest post.

2 comentaris:

Jordi Morrós Ribera ha dit...

Com que som a prop del trentè aniversari de la seva defunció pensava que penjaries una foto de la seva tomba.

Aquí va una, que no he fet jo ja que el principat de Mònaco només l'he visitat de pas.

http://www.cynthiamerzerphotography.com/Travel/France/Eze-Monte-Carlo/3088087_sBMDS5/177221944_Scara#!i=177221944&k=Scara

Ramon Bassas ha dit...

Jordi
Sí, no la tinc penjada perquè ja em diràs si és poc original. Em va semblar molt millor això.