dijous, de març 06, 2008

ZP convé a Catalunya

La campanya optimista - XIV
:

:
Ara vinc del míting central del PSC. Mig miler de mataronins (més que mai) dels 40.000 concentrats al Palau Sant Jordi de Barcelona. Vegeu fotos. Els digitals ja en parlen (El Periódico, La Vanguardia...) i aquí teniu un resum de les intervencions de Montilla, Chacón i Zapatero. Esplèndid també Felipe. Ens ho hem passat molt bé, a l'acte i a l'autocar en què jo he anat. Abans, he hagut de respondre a l'alumne avantatjat d'Acebes que tenim a Mataró, un llop amb pell de xai.
:

:
Com ha dit avui Carme Chacón, Catalunya pot decantar una balança massa equilibrada a les enquestes. Per cert, us recomano l'editorial del web de Nou cicle, escrit davant la convocatòria electoral, que acaba així::

Segur que hi ha hagut coses que no ens han agradat gaire o gens, coses que voldríem fetes i que han restat a mitges... Per arribar a les objectius desitjats, tanmateix, no serveix recrear-se en les frustracions, llepar-se les ferides, “plorar de nit per la llum del sol”, cosa que, com diu Tagore, “només ens privarà de veure els estels”. Allò que cal, un cop verificat que som en la bona direcció, és garantir que no ens en separarem i que vetllarem perquè aquest futur perfecte sigui cada vegada més una realitat.

:


:

:

11 comentaris:

Anònim ha dit...

una endevinalla, adient contra els que prediquen que Zapatero i Rajoy són blanc i negre, dia i nit, àngel i dimoni. Un periodista va demanar a un dels dos candidats si admetria el dret a l'autodeterminació. Resposta: "No hi estic d'acord. Aquest país ja va decidir el 1978 les seves regles de joc, que no es poden canviar ni reinventar. Tenim una Constitució, un Estat de les autonomies i un ampli autogovern de les comunitats. I, evidentment, qualsevol aventura que intenti anar per aquest camí, comptarà amb tota la meva oposició i amb l'aplicació estricta de la Constitució i les lleis". Endevinalla: quin dels dos candidats era?

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,
No ho sé, però hi estic d'acord. De fet, AP (que és com es deia el PP) no estava d'acord amb el títol constitucional autonòmic.

Napoleón Bonaparte ha dit...

Evidentemente la pregunta tiene "trampa". Si lo hubiera dicho Rajoy, no resultaría tan chocante que lo dijese. Por lo tanto, debió ser Zapatero o nadie del PP. Asi que si queda alguna duda:

"MADRID. El presidente del Gobierno, José Luis Rodríguez Zapatero, aseguró ayer, en una entrevista en Antena 3, que en el País Vasco “no habrá referéndum” porque Ibarretxe no lo puede convocar ya que no tiene la capacidad legal, ni los instrumentos para hacerlo, todos los actos serían nulos y no cree que ningún funcionario o autoridad esté dispuesto a admitir actos nulos.
Dijo que cualquier “aventura” de ese tipo contaría con su oposición y la aplicación de la Constitución y las leyes.

No obstante, apuntó que confía y espera que, tras las elecciones, se pueda encontrar un camino para que el lehendakari abandone esa idea y no se llegue a momentos de “tensión”.
“No habrá el referéndum del que habla el señor Ibarretxe, que por cierto, habla de él desde el año 2000”, precisó Zapatero quien, al ser preguntado cómo lo va a impedir, respondió que “aplicando la Constitución.
“(Ibarretxe) No puede convocar un referéndum, no tiene la capacidad legal, porque los referéndum, en este país, sólo los puede convocar el Gobierno conforme a las leyes y la constitución”, argumentó el candidato socialista.

Ante la pregunta de si mandará las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado para impedirlo, dejó claro que “no”.
“No, porque no tienen los instrumentos para que se celebre un referéndum”, precisó y explicó que “todos los actos serían nulos y nadie va a asumir, un funcionario público, una autoridad, no va a respaldar actos nulos”.

Aplicar la ley
“No se puede sencillamente producir”, recalcó, al tiempo que apuntaba que el lehendakari “lo sabe muy bien”. Por ello, dijo esperar y confiar en que, “cuando se pasen las elecciones podamos encontrar un camino que abandone esa idea y no tengamos que llegar a una tensión que no sería buena desde el punto de vista político para España”. Zapatero, que durante la entrevista respondió a numerosas preguntas de directores de medios de comunicación, fue preguntado por el director de un diario qué opinaba de lo que ha escrito Juan José López Burdiol, quien propone que sería mejor cambiar la Constitución para que catalanes, vascos y gallegos consulten a sus respectivos pueblos si prefieren marcharse o quedarse en España.

---- >>> El candidato socialista respondió: “no estoy de acuerdo” y argumentó que España ya decidió en 1978 cuál debía ser el marco de las reglas del juego, que, dijo, “no se pueden estar cambiando y reinventando”. Precisó que “cualquier aventura que intentara ir por ese camino” contaría con su oposición y con la “aplicación de la Constitución.

Contra la violencia machista

El presidente del Gobierno y candidato socialista a la reelección, José Luis Rodríguez Zapatero, anunció ayer que si vuelve a ganar las elecciones convocará una Conferencia de Presidentes de las Comunidades Autónomas “extraordinaria y urgente” para lanzar un plan común “de lucha sin cuartel” contra la violencia machista.

“Mi objetivo es gobernar en solitario”

Zapatero, vaticinó ayer que la noche del 9 de marzo habrá un ganador claro en votos y en escaños. “Quien va a ganar en votos, va a ganar en escaños, siempre ha sido así y habrá un ganador claro la noche del día 9”, insistió Zapatero. El presidente reiteró en que su objetivo es gobernar en solitario, y ante la pregunta de si descarta apoyarse para ello en el PP, dijo que no hará falta.

El Gobierno ‘engañaría’ si garantizara a la gente que los precios bajarán

En cuanto a la Economía, el presidente del Gobierno y candidato del PSOE a la reelección, José Luis Rodríguez Zapatero, aseguró ayer que no puede garantizar que los precios de la leche o el pan hayan tocado techo ya que no dependen de él. Precisó que ha habido que tomar otro tipo de medidas, como incrementar la producción de cereal para acomodar la oferta a la demanda y por ello, espera que esto empiece a tener efecto y de aquí a final de año haya una reducción progresiva de la inflación. Al ser preguntado si puede garantizar, como ha hecho el ministro de Economía, , que el precio de la leche y el pan han tocado techo, Zapatero respondió que “el Gobierno engañaría a la gente si garantizara que subirían o que bajarían” los precios. “No está a nuestra disposición”.

Un saludo

Anònim ha dit...

40.000????
Amb la mateixa foto a les jornades diocesanes que convocava el cardenal carles la premsa no ens dona mai més de 15.000 persones.
I, a la primera jornada que els mossos ens van cridar l'atenció perquè ocupavem les vies d'evaquació erem uns 30.000.
Maneres de comptar.

Ramon Bassas ha dit...

- Napoleón
Gracias por el contexto. Sin duda, ahí se ve que tampoco Zapatero es lo mismo que Rajoy.

Napoleón Bonaparte ha dit...

Ya lo pensé, poner solo la frase y quien lo había dicho. Pero era más justo todo el contexto como dices. Así que lo copie todo. Me gusta ser justo y creo que lo he demostrado varias veces.

Así no queda la frase suelta, aunque es de una contundencia rotunda.

Un saludo

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,

Disculpa, m'he oblidat de respondre't. Bé, a mi m'han donat aquesta xifra, jo no els vaig comptar.

- Napoleón,
Gracias por la alcaración.

Anònim ha dit...

Curiós.... Els d'IC s'han passat tota la campanya atacant dúrament al PSC, i n'han donat molts i molts arguments, i inclòs parlat l'Herrera a Mataró de l'ADN del PSC, de que ja no us preocupa l'economia, de que feu bones lleis però mancades de pressupost i no sabeu executar-les... i no només l'Herrera, i per part del PSC ni fulla. Obre boca el PP i us esbereu d'una manera...
Miquel

Ramon Bassas ha dit...

Miquel,
Probablement els d'ICV s'han equivocat d'adversaris. Nosaltres no crec...

Anònim ha dit...

us heu passat amb els 40.000 no? Si al palau sant jordi hi caben 17000, a la pista què hi havia 23000? Després direu que no es poden fer actes a segons quines places de mataró per mesures de seguretat...o una de dos, o sou uns mentiders o us salteu la llei...

Ramon Bassas ha dit...

- Anònim,
ja he dit que no els he comptat. Però tant el Palau com la Sala Annexa eren plens de gom a gom.