dilluns, d’abril 27, 2009

Masià i l'avortament

Al mateix diari que parlava ahir, El País de dissabte, hi ha una entrevista al jesuïta Juan Masiá, des del Japó, on exerceix. Ja he parlat d'aquest eminent teòleg i catedràtic de Bioètica alguna vegada en aquest bloc (Masiá, llei de terminis i Eluana, Jesús i el sexe) i he recomanat el seu fabulós bloc.
:
A la resposta sobre quan creu que comença la vida humana i, per tant, un avortament seria comparable a una mort diu una cosa ben assenyada que m'agradaria que els obsessos d'una i altra banda d'aquesta polèmica es llegissin amb calma.
:
Si me preguntan por el comienzo de una vida humana individual, diré que no antes de la implantación del preembrión en el útero materno y no después, como muy tarde, de la novena semana. Pero no hay que mezclar este tema con el de la legislación. La pregunta no es si ha comenzado o no una vida humana, sino en qué casos y con qué condiciones de seguridad jurídica se puede interrumpir el proceso de una vida naciente (en camino hacia el nacimiento), sin hacer violencia al respeto debido tanto al feto como a la gestante. Es lamentable que no se pueda debatir serenamente sobre estas cuestiones. Tengo mucha confianza en que hay bastantes parlamentarios, tanto en el partido del Gobierno como en la oposición, y tanto de una confesionalidad como de otra o de ninguna, que coinciden en el sentido común, en la responsabilidad en cuestiones de Estado, en hacer compatible la defensa de la vida con la despenalización y la seguridad jurídica de madres y profesionales de la sanidad.
:
Publica un comentari a l'entrada