dilluns, de novembre 21, 2005

Nadal | 20 N

Nadal a Cerdanyola
:
Aquesta tarda hem estat amb el conseller Joaquim Nadal, que ha vingut a signar el conveni que formalitza el suport de la Generalitat, gràcies a la Llei de Barris, al projecte de reforma del barri de Cerdanyola en què molts hem confiat. Fa uns mesos ja en vam tenir un tastet, oficiós. Avui ho hem fet oficial. També ha aprofitat per defensar l'opció estratègica pel ferrocarril, especialment en la línia orbital entre Mataró i la resta de ciutats de la segona corona metropolitana, projecte que comença a caminar. Ha estat una tarda memorable, d'aquestes que recordarem pel seu simbolisme. En el que, a més, aquest estimat barri mataroní ha assegurat una inversió que supera els 7'5 milions d'euros. I també, tot plegat, demostra que, en el micro i el el macro, en els proejcets de barri i en els que vertebren el país, hi ha la cara i la creu del procés de transformació que el Govern Maragall està imprimint en aquest país. I per molts anys. (La foto és de Sergio Ruiz, ara ja gran cronista, notari d'excepció).
:
El meu 20-N
:
El meu modest (i, francament, oblidable i gens heroic) testimoni sobre el 20-N ha estat recollit avui per capgros.com. I diu: “Jo era molt petit, tenia sis anys a punt de fer-ne set. Recordo dues coses, vagament: un contrast entre la preocupació de casa (els meus avis hi vivien i eren testimonis de la Guerra Civil) amb la distensió i certa alegria entre a l'escola, quan vam tornar. I l'altra, una mena d'espectacle televisiu (la Guàrdia Mora, el sepel·li amb el fèretre de Franco al mig, la gent, un cert ambient de tenebror...) que em va fer passar l'estona dibuixant-lo. Em va sortir tant bé, que al cap d'unes setmanes els meus pares em van apuntar a dibuix, amb en Jaume Arenas”.